گزارش «نسیم آنلاین» از نشست خبری سخنگوی وزارت ارشاد:

به احترام امام رضا(ع)، در مشهد کنسرت برگزار نمی‌شود/ تلاش داریم، رستاخیز اول محرم اکران شود

کدخبر: 2060371

نوش آبادی درباره اظهارات وزیر ارشاد درباره کنسرت ها گفت: اظهارات ایشان به معنای عقب نشینی نیست بلکه این صحبت ها فقط به این معنا بود که در شهر مشهد و فقط به احترام امام رصا(ع) کنسرتی برگزار نمیشود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، سی و دومین نشست خبری حسین نوش آبادی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

هیچگونه تفاهم نامه ای با مقامات قضایی در بحث کنسرت امضا نشده

نوش آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاهم نامه وزارت ارشاد و دادستانی گفت: این خبر را در برخی سایت ها خوانده ام، هیچ گونه تقاهم نامه ای با مقامات قضایی برای برگزاری کنسرت ها امضا نشده است و تکذیب می کنیم.

وی افزود: عدم پذیرش برخی شروط به منزله عدم هماهنگی نیست، بلکه ما همکاری لازم را داریم، اما همچنان بحث صدور مجوز برای کنسرت ها را داریم.

فضای تهمت و افترا برای جامعه یک سم مهلک است

نوش ابادی در خصوص اتهام ها و توهین به مقامات عالی رتبه کشور که در برخی رسانه ها انجام می گیرد، گفت: عده ای بر این عقیده اند که مدعی العموم می تواند اعلام جرم کند، این بی ادبی ها و بی اخلاقی ها را نباید بگذاریم در جامعه باب شود.

وی افزود: فضای تهمت و افترا برای جامعه یک سم مهلک است، برخی نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که رئیس جمهور بعد از رهبری عالی ترین مقام رسمی کشور است.

مسئله ممنوع التصویری موثری و خانوداه اش ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

سخنگوی ارشاد درباره ممنوع التصویری جهانگیر کوثری و خانواده اش گفت: این مسئله ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد؛ این مسئله به حوزه صداوسیما برمی گردد.

صنعت چاپ و نشر ما فرسوده است

وی درباره ١١ شهریور و روز ملی صنعت چاپ و برنامه های این وزارت خانه گفت: صنعت چاپ و نشر از صنایع زیربنایی کشور محسوب می شود و امروز شاخص های رشد فرهنگی را با این مسئله می سنجند.

نوش ابادی افزود: صنعت چاپ و نشر ما فرسوده است و متناسب با فناوری های نوین رشد نکرده است؛ باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

خوشبختانه بودجه تئاتر پنجاه درصد رشد داشته است

سخنگوی ارشاد درباره بودجه درخور برای تئاتر گفت: امسال خوشبختانه بودجه تئاتر پنجاه درصد رشد داشته است هم دولت و هم مجلس اهتمام ویژه ای به این مسئله داشتند.

وی افزود: اینکه تاکنون این بودجه ها نرسیده دلیل بر تامین نشدن نیست ، این تخصیص ها شاید دیرتر برسد اما مطمئنا به دست اهالی تئاتر خواهد رسید.

در بحث تحریم ها با بدعهدی طرف مقابل مواجه هستیم

نوش ابادی درباره حضور وزارت ارشاد در لیست تحریم های fatf گفت: این مسئله به حوزه مسائل اقتصادی برمی گردد، و تصمیمش را باید مسئولان ذی ربط اتخاذ کنند .

وی افزود: با توجه به توافقات هسته ای رفع تحریم ها از مواردی بوده است که ما درخواست کردیم و در حال حاضر فضا برای مناسبات فرهنگی فراهم شده است و همه این ها جزو دستاوردی هایمان است اما خب بدعهدی طرف مقابل و کارشکنی ها ما را از نقطه مطلوب دور کرده است اما در بخش فرهنگ و هنر ما از هر روزنه ای برای ارتباط استفاده می کنیم.

50 کیلو آلبالو برای شبکه نمایش خانگی باید مجوز بگیرد

سخنگوی ارشاد درباره توزیع فیلم پنجاه کیلو آلبالو در شبکه نمایش خانگی گفت: هر فیلمی که مجوز نمایش اکران دریافت می کند، دلیل ندارد که بعدا تحت عنوان نمایش خانگی بیاید، اگر بخواهند فیلم در قالب نمایش خانگی بیاید باید مجوز بگیرند.

از برگزاری جشنواره ها در حوزه مقاومت حمایت می کنیم

نوش ابادی گفت: ما به طور کلی از برگزاری جشنواره ها در حوزه مقاومت حمایت می کنیم، درباره تعامل دولت با دیگر نهادها، ما این تعامل را همیشه داشته ایم، و همیشه هماهنگی لازم را با نهادها داشته ایم، این مسئله چیزی نیست که امروز داشته باشیم،

وی گفت: وظیفه صدور مجوز و نظارت بر محتوی بر عهده ارشاد است ، و این لغو شدن به خاطر ناهماهنگی در شناخت وظایف است، البته به ندرت شاهد لغو مجوز بودیم .

مقام قضایی حکم تعطیلی سایت ها را داده است

وی درباره تعطیل شدن چند سایت و خبرگزاری و منافات ان با دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: مقام قضایی حکم داده است و بعد به کمیته مصادیق مجرمانه فرستاده است و انها ابلاغ کرده اند.

وی افزود؛ براساس قانون جرایم یارانه ای برخی موارد جرم است، جعل یارانه ای و تخریب در داده ها ، نگه داری محتویات مستهجن، هتک حیثیت از طریق عکس و فیلم، هم مقام قضایی و هم کمیته مصادیق مجرمانه می توانند اعلام جرم کنند.

قانون ممیزی کتاب هیج تغییری نکرذه است

نوش ابادی درباره جریان واگذاری ممیزی نشر به ناشران گفت: قانون ممیزی کتاب هیج تغییری نکرده است بلکه احرای قانون را می شود تسهیل کرد، مثلا ما ممیزی نشر را به استان ها واگذار کنیم که در برخی استان ها این مسئله صورت گرفته است.

وی گفت: به تعدادی از ناشران هم که شرایط لازم را داشته باشند این اختیار تفیض میشود. تعداد معدودی از ناشران از این طرح استقبال کرده اند.

همچنان اعلام می کنیم "رستاخیز" جز فیلم های فاخر است

سخنگوی ارشاد درباره فیلم رستاخیز و سخنان وزیر ارشاد و اعلام روابط عمومی فیلم که اصلاحیه از جانب وزارت ارشاد نرسیده است، گفت: ما همچنان اعلام می کنیم این فیلم جز فیلم های فاخر است، و حمایت کردیم، فقط نسبت به سکانس های حضرت ابوالفضل یک سری حرف ها بود که خواستیم افکت بگذارند. وی افزود: وزات ارشاد مخالفت با اکران این فیلم ندارد؛ متاسفانه تا الان اصلاحیه صورت نگرفته است، شکایتی را تهیه کننده انجام داد،که خواستار خسارت بودند، اما خسارت زمانی پرداحت می شود که فیلم کاملا توقیف شود.

نوش آبادی گفت: در حال پیگیری هستیم تا عوامل شرط ارشاد را بپذیرند تا بتوانیم اوایل محرم فیلم اکران را کنیم؛ امیدواریم این فیلم از چرخه قضایی خارج و به چرخه فرهنگ برگردد.

در شهر مشهد و فقط به احترام امام رصا(ع) کنسرتی برگزار نمی‌شود

وی درباره اظهارات وزیر ارشاد درباره کنسرت ها گفت: اظهارات ایشان به معنای عقب نشینی نیست بلکه این صحبت ها فقط به این معنا بود که در شهر مشهد و فقط به احترام امام رصا(ع) کنسرتی برگزار نمیشود.

نوش ابادی گفت: خبرهایی به گوش می رسد که کسانی که گول شبکه های ماهواره ای را خوردند و به سراب رسیدند و دارند به کشور برمی گردند، آنها هیچ منفعتی از پیوستن به این شبکه ها نبردند./

ارسال نظر: