وجدانی در یازدهمین جلسه کنگره ملی شهدای دانشجو:

دور جدید کنگره ملی شهدای دانشجو با نام شهدای مدافع حرم دانشجو نامگذاری شده است

کدخبر: 2060409

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو گفت: دور جدید کنگره با توجه به شرایط منطقه و کشور با نام شهدای مدافع حرم دانشجو نامگذاری شده است و دور دوم آن از مهر ۹۵ آغاز و تا خرداد ۹۶ ادامه می‌یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: امیر وجدانی مسئول دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو صبح امروز دوشنبه 15 شهریور در یازدهمین جلسه شورای مرکزی کنگره ملی شهدای دانشجویی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد گفت: کنگره ملی شهدای دانشجویی در فضای دانشگاهی کشور سال 93 با 3 هدف شناساندن شهدای دانشجو به جامعه دانشجویی کشور، تولید آثار فرهنگی و هنری و مشارکت همه دستگاهها، تشکلها، معاونت فرهنگی کلیه دانشگاهها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سپاه و بسیج شکل گرفت که این مشارکت بسیار کم سابقه بود.

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو با بیان اینکه در 4 گام کنگره اول پیش‌بینی شده بود، گفت: بانک اطلاعات شهدای دانشجویی کشور در مجموعه مرکزی جمع‌آوری شد و تاکنون اطلاعات 5 هزار شهید دانشجویی جمع‌آوری شده است و در سایر زمینه‌ها از قبیل فیلم کوتاه و داستانی و نشریات که جامعه دانشجویی را می‌تواند اقناع کند.

وجدانی خاطر نشان کرد: دور جدید کنگره با توجه به شرایط منطقه و کشور با نام شهدای مدافع حرم دانشجو نامگذاری شده است و دور دوم آن از مهر 95 آغاز و تا خرداد 96 ادامه می‌یابد.

وی گفت: براساس اولویت‌ها در کنگره اول تلاش شد تا فضای دانشجویی کشور را بی‌نیاز کند که کار پژوهشی بسیار سنگینی بود که به مدت دو سال طول کشید.

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو درباره آشنایی جوانان امروز با دفاع مقدس گفت: نسل امروز ما با فیزیک جنگ و اتفاقات جنگ آشنا نیست لذا در این 40 تابلو نمایه‌ای از جغرافیای فیزیکی جنگ به تصویر کشیده شده است که بلافاصله در اختیار دستگاههای دانشگاهی قرار می‌گیرد تا در معرض دید دانشجویان قرار دهند.

وجدانی با اشاره به لزوم توجه به دفاع مقدس گفت: لزوم پرداختن به دفاع مقدس و اهمیت این موضوع در سالم‌سازی و تلطیف فضای دانشگاه موثر است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ این کشور است گفت: دفاع مقدس با حماسه‌سازی فرزندان این آب و خاک حاصل شده است. شهیدانی از قبیل سعید یداللهی که دانشجوی دانشگاه کانزاس آمریکا بود و فقط برای دفاع از کشورش بهترین امکانات را رها کرد و شهید شد.

ارسال نظر: