تخت روانچی:

FATF در شورای عالی امنیت ملی در حال رسیدگی است/ تصمیم نظام در مورد FATF لازم الاجرا خواهد بود

کدخبر: 2060431

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تاکید اینکه استقلال خود را با هیچ چیز دیگری معاوضه نمی‌کنیم، گفت:‌ این موضوع در حال حاضر در شورای عالی امنیت ملی در حال رسیدگی است و تصمیم مجموعه نظام در این خصوص برای وزارت امور خارجه لازم الاجرا خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجید تخت روانچی روز دوشنبه در حاشیه نهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارک های علم و فناوری منتخب در سالن جهاد علمی وزارت علوم، این مطلب را به خبرنگاران گفت.

وی افزود: ما از ابتدای مذاکرات ایران با گروه 1+5 به صورت دقیق تعهدات طرف های مقابل و همچنین انجام آن را رصد و به مراجع ذیصلاح کشور گزارش کرده ایم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که ما تعهدات خود را انجام دادیم، طرف های مقابل نیز باید به تعهد خود عمل می کردند، تاکید کرد: به طور حتم هیات نظارت بر برجام تصمیم گیر نهایی در خصوص نحوه برخورد با بدعهدی آمریکایی ها در موضوع برجام است.

تخت روانچی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا FATF ارتباطی با تعهدات ایران در برجام دارد یا خیر، گفت: یکی از مباحثی که در طول مذاکرات به آن پرداخته شد و در حال حاضر مورد تاکید ما می باشد، این است که استقلال خود را با هیچ چیز دیگری معاوضه نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما در جهت همسان سازی سیستم مالی خود با سیستم بین المللی مالی دنیا یک سری مذاکراتی انجام دادیم که از جمله آن بحث FATF است؛ این موضوع در حال حاضر در شورای عالی امنیت ملی در حال رسیدگی است و تصمیم مجموعه نظام در این خصوص برای وزارت امور خارجه لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: