اوضاع نابسامان پناهجویان سوری در مرز اردن

کدخبر: 2060440

امدادرسانان هشدار دادند، ده‌ها هزار پناهجوی "شبح" بیش از دو ماه است در بیابان‌های مرزی میان سوریه و اردن گیر افتاده‌اند و در خطر بیماری‌های مسری قرار دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این پناهجویان که هیچ مرکز بهداشتی یا پزشکی ندارند در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و امدادرسانان می‌گویند این شرایط می‌تواند نقش اردن را به عنوان یکی از میزبانان نشست سران جهان با موضوع پناهجویان در نیویورک تضعیف کند.

بنا به گزارش منابع هیچ کمک یا محموله غذایی اجازه عبور از مرز دو کشور را ندارد و منابع آبی نامتناوب نیز به سختی نیاز این پناهجویان به آب را آن هم در دمای 50 درجه‌ای تابستان تامین می‌کند.

گزارش شده برخی از این پناهجویان درگودال‌هایی که حفر کرده‌اند به سر می‌برند و هیچ ابزاری برای ساخت پناهگاه‌ در مقابل طوفان‌های بیابانی ندارند.

یکی از روسای تیم پزشکی وابسته به خیریه‌ای در اردن درباره این شرایط گفت: شرایط پناهجویان یکی از بدترین شرایط ممکن روی زمین است. حالا شما به شرایط پناهجویی و آوارگی، عدم دسترسی به مرکز درمانی یا آب و غذای کافی و تهدید حملات هوایی را هم اضافه کنید. این یک شرایط حساس و حیاتی فوریت امدادرسانی است.

اردن یکی از میزبانان نشست سران جهان در مساله پناهجویان است که قرار است 20 سپتامبر درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

اردن می‌گوید، میزبان حدود 4 / 1 میلیون پناهجوی سوری است که 630 هزار تن آنها توسط سازمان ملل ثبت شده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: