حسینی منش خبرداد:

راه‌‎اندازی سامانه نوبت‌دهی آنلاین مراکز معاینه فنی

کدخبر: 2060469

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی آنلاین پذیرش مراکز معاینه فنی طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید نواب حسینی منش در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کاهش از روز گذشته (١٥ شهریور ماه) گفت: مهمترین آیتم در اجرای طرح کاهش، اتصال مراکز معاینه فنی بصورت یکپارچه به سامانه سیمفا بود که خوشبختانه این مهم از خرداد ماه محقق شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته ورود خودروها به محدوده زوج و فرد منوط به داشتن معاینه فنی است، گفت: تا ابتدای مهر ماه به صورت ارشادی برای خودروهای فاقد معاینه فنی پیامک تذکر ارسال می شود که شهروندان را خواسته می شود تا ابتدای مهر ماه نسبت به دریافت معاینه فنی خودرویشان اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه از طریق ٣٠٠ دوربین محدوده زوج و فرد خودروهای فاقد معاینه فنی مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

حسینی منش تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی خودروها در سال گذشته معاینه فنی خود را از مراکز معاینه فنی غیرمعتبر دریافت کرده اند ، شهروندان می توانند با ورود به سامانه سیمفا simfa.ir و از طریق ارایه شماره پلاک خودرو و شماره شناسه خودروی خود از داشتن و یا نداشتن معاینه فنی معتبر مطلع شوند ،این در حالیست که چنانچه خودرویی معاینه فنی دارد اما پیامک ارشادی دریافت میکند نیز ، شهروندان میتوانند اعتراض خود را از طریق سامانه سیمفا ارایه کند و یا از طریق تلفن گویای سامانه میتوانند نسبت به چکونگی فرایند اعتراض خود اطلاع حاصل کنند.

وی تصریح کرد : از ابتدای آبان ماه تمامی خودروهای ترددی در شهر تهران از طریق ١ هزار دوربین نظارتی ، سرعت سنج ، چراغ قرمز و محدوده طرح ترافیک و زوج وفرد ، کنترل معاینه فنی می شوند به طوری که ، دوربین های سطح شهر مجهز به کد معاینه فنی شده و هر خودروی فاقد معاینه فنی که از طریق هر یک از دوربین های سطح شهر شناسایی شود مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

حسینی منش تاکید کرد : تمامی خودروهای ماقبل از سال ٩٠ مشمول دریافت معاینه فنی هستند ، سال گذشته ٥٦٠ هزار خودروی تهران از مراکز معاینه فنی تهران معاینه فنی دریافت کردند این درحالیست که بالغ بر ٣٨٠ هزار خودرو پلاک تهران نیز از مراکز غیر از تهران معاینه فنی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برابر امار پلیس بالغ بر یک میلیون و ٨٠٠ هزار خودرو مشمول معاینه فنی است که نشان می دهد بیش از ٥٠ درصد خودروهای تهران معاینه دارند گفت : لذا باید برنامه ریزی باید بگونه ای باشد که علاوه بر خودروهای دارای معاینه فنی که معاینه فنی شان به اتمام میرسد باید برای حدود ٨٠٠ هزار خودروی دیگر برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه طی ٥ ماه گذشته تنها ٢٤٠ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند گفت : این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ٤٠ درصد افزایش داشته است.

حسینی منش با اشاره به اینکه مراکزمعاینه فنی تهران در یک شیفت کاری در یک ماه ظرفیت پذیرش ١٢٠ هزار خودرو را دارد گفت : در تهران ١٣ مرکز معاینه فنی تهران داریم که تنها مراکز شمال شهر تهران فشار و تراکم مراجعه دارد لذا می طلبد با توزیع مناسب در مراکز ، خدمات رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.

وی از راه اندازی شیفت دوم کاری در مراکز شمالی شهر تهران خبر داد و گفت : مراکز سراج، نیایش ، بیهقی ، ابشناسان که بیشترین تراکم مراجعه را دارد طی دو هفته اینده شیفت دوم کاری از ساعت ١٦ تا ٢٢ فعال خواهد شد.

حسینی منش تصریح کرد: اکنون مراکز شمالی شهر تهران بصورت عادی در روزهای پنج شنبه تا ساعت ١٦ فعالیت دارد همچنین روزهای جمعه نیزفعالیت دارند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران از راه اندازی سامانه انلاین نوبت دهی مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت همزمان با آغاز به کار شیفت دوم کاری مراکز ، سامانه نوبت دهی انلاین مراکز معاینه فنی آغاز به کار خواهد کرد که از طریق پیش ثبت نام و دریافت ایتیکت نسبت به پذیرش مراجعات اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خودروهای ال ویل درایو به منظور مهاینه فنی نیازمند تجهیزات خاص هستند گفت: معاینه فنی خودروهای ال ویل درایو تنها در یک مرکز معاینه فنی چمران امکانپذیر است و تجهیزات سایر مراکز در دست خریداری است.

حسینی منش در ادامه از ثبت خودروهای نظامی و خودروهای دولتی در سامانه سیمفا خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران تمامی خودروها که در شهر تهران تردد دارند موظف به دریافت معاینه فنی هستند لذادر این طرح هیچ تفاوتی بین خودروهای دولتی و خودروهای غیر وجود ندارد .

ارسال نظر: