رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

حوزه جوانان باید از وزارت ورزش منفک شود/ معلوم نیست وام ۱۰ میلیونی به جوانان امروزی برسد یا فرزندان آنها!

کدخبر: 2060480

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعتراض به بی توجهی مسئولین وزارت ورزش به مشکلات اصلی جوانان از جمله اشتغال و ازدواج خواستار تفکیک حوزه جوانان از این وزارتخانه شد.

سلمان خدادادی در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم در حوزه جوانان گفت: جوانان فدای ورزش شده‌اند در این وزارتخانه اصلاً جوانان در ورزش یک مسئله فراموش‌شده هستند.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ما هیچ فعالیت و تلاشی برای جوانان در وزارت ورزش و جوانان نمی‌بینیم و بنده اعتقاددارم که مسئولین امر باید در این خصوص فکری بکنند چون این ظلم به جوانان است.

وی افزود: ورزش باید برای خود تشکیلاتی داشته باشد و جوانان هم برای خود، همه اعتبارات وزارت ورزش و جوانان را، ورزش می‌بلعد و همه در باشگاه پرسپولیس و استقلال گم‌شده است و با توجه به این‌همه مشغله که ورزش این مملکت دارد، مسئله جوانان در این وزارت خانه گم‌شده است

خدادادی گفت: در برنامه ششم توسعه یک پیشنهاد از طرف این وزارتخانه در خصوص مسئله اجتماعی جوانان به این کمیسیون ارائه نشده است. بنده با معاون جوانان پس از پایان مهلت رسیدگی به برنامه تماس گرفتم و انتقاد کردم که کی می‌خواهید برای کمیسیون اجتماعی و مشکلات جوانان برنامه داشته باشید، معلوم است که در آن وزارت خانه هیچ برنامه‌ای برای جوانان وجود ندارد و بنده این موضوع را به‌صراحت اعلام می‌کنم و امیدوارم مجلس یا دولت این دو مقوله را از هم تفکیک کند.

نماینده مردم ملکان در تأکید جداسازی حوزه جوانان از ورزش خاطرنشان ساخت: در شهرستان ملکان اداره ورزش و جوانان با یک کارمند اداره می‌گردد و این‌یک نفر کجا می‌تواند برای جوانان و یا حتی برای ورزش برنامه داشته باشد و باید حتماً فکری برای وزارت ورزش و جوانان کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پیگیری این کمیسیون از وزرت ورزش در مورد وظایفش در حیطه جوانان خاطرنشان ساخت: دنبال این موضوع هستیم که جلساتی را در کمیسیون مقرر کنیم تا به سؤالات نمایندگان در این خصوص پاسخ داده شود که پس از تعطیلات مجلس این کار را انجام خواهم داد.

خدادادی در خصوص صحبت‌های اخیر وزیر ورزش مبنی بر اینکه این وزارت خانه وظیفه‌ای برای اشتغال‌زایی، ایجاد مسکن و کاهش طلاق ندارد یادآور شد: وقتی در این وزارتخانه "ورزش" و "جوانان" مطرح می‌شود و مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد و جلسات متعدد و مشاوره ازدواج در این حوزه راه می‌اندازند، بایستی پاسخگو باشند در رابطه با شغل جوانان نه ولی به‌عنوان یک تئوریسین باید برنامه داشته باشد و در دولت پیگیر باشد تا این کارها انجام بگیرد، کسی که مدعی مسائل جوانان باشد بایستی همه مسائل جوانان را پیگیری کند نه‌فقط ورزش جوانان. پس آن معاونت‌هایی که در این وزارتخانه تشکیل‌شده‌اند چه هستند؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص سرنوشت وام 10 میلیونی ازدواج جوانان افزود: این مسئله در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و معلوم نیست این وام به زوج تعلق می‌گیرد یا به بچه‌های آن‌ها! و بانک‌ها نه‌تنها در این مقوله بلکه در همه زمینه‌ها همکاری لازم را ندارند و یکی از دغدغه‌های کشور ما شرایط و سیستم جاری بانک‌هاست که با هیچ‌یک از سیاست‌های کشور هماهنگ عمل نمی‌کنند و مدیریت خودشان رادارند و حرف خودشان را می‌زنند و سیاست خودشان را اعمال می‌کنند و باسیاست‌های کلان کشور همراه نیستند با توجه به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص اینکه تمام برنامه‌ها باید خانواده محور باشند، باید آمار طلاق پایین بیاید و آمار ازدواج افزایش یابد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همه متولیان امر باید برنامه‌هایشان را با این فرمایش رهبری هماهنگ کنند، بنده در این پنج دوره‌ای که در مجلس بوده‌ام هیچ‌گاه بانک‌ها را هماهنگ باسیاست‌های حاکم بر کشور ندیده‌ام و در این خصوص نیز بانک‌ها حتی همین 10میلیون وام بانکی را هم جوانان را در بلاتکلیفی قرار می‌دهند.

ارسال نظر: