سفیر بحرین:

در تلاش برای دستیابی به سامانه "اس ۳۰۰" هستیم

کدخبر: 2060549

سفیر بحرین در مسکو اعلام کرد: این کشور به دنبال نوسازی سامانه دفاعی خود است که از جمله آن دستیابی به "اس ۳۰۰" می‌باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "حمد بن عیسی آل خلیفه" شاه بحرین قرار است امروز (سه شنبه) وارد مسکو شود؛ خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به همین بهانه گفت‌وگویی با «احمدالساعاتی» سفیر بحرین در مسکو انجام داده است.

الساعاتی در این گفت‌وگو اعلام کرد که بن عیسی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ملاقات خواهد داشت و چند یادداشت تفاهم امضا خواهد شد. وی افزود: در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مساله سوریه نیز صحبت خواهد شد.

سفیر بحرین همچنین از تلاش این کشور برای دستیابی به سامانه «اس 300» خبر داد.

توافق روسی-عربستانی درباره نفت تاثیری مثبت بر بازار نفت خواهد داشت

الساعاتی اعلام کرد: توافق اخیر میان عربستان و روسیه برای هماهنگی در بازار نفت منجر به ثبات قیمت‌ها و بهبود کار بازار نفت خواهد شد.

بر اساس این گزارش قرار است در سفر شاه بحرین به روسیه درباره فریز نفتی صحبت شود.

بحرین به دنبال نوسازی سامانه دفاع هوایی خود و دستیابی به «اس 300» است

سفیر بحرین از اهتمام این کشور برای نوسازی سامانه دفاع دفاعی خود خبر داد و افزود که شاه این کشور از نمایشگاه سلاح‌های نظامی «ارمیا 2016» بازدیدی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحرین به دنبال دستیابی به «اس 300» روسی است، گفت: بله ما تلاش داریم به هر سامانه جدیدی در این زمینه دست پیدا کنیم اما اطلاعاتی از نوع توافق‌ها یا مشتری‌های آنها نداریم زیرا اینها اطلاعات نظامی محرمانه هستند. ما از تولیدات نظامی به صورت کلی و از سامانه‌های دفاع استقبال می‌کنیم و به مسکو آمده‌ایم تا از جزئیات آنها آگاه شویم.

الساعاتی تاکید کرد: طرف‌های متخصص هستند که میزان نیازها و نوع آنها را مشخص می‌کنند و منامه اطلاعاتی در این زمینه ندارد، روسیه در صنایع نظامی و سامانه‌های دفاع موشکی مانند «اس 300» پیشرفته است.

منامه به نقش منطقه‌ای مسکو در حفظ امنیت خلیج فارس چشم دوخته است

الساعاتی درباره همکاری روسی-بحرینی گفت ما از این همکاری استقبال می‌کنیم زیرا روسیه کشوری بود که بر توافق هسته‌ای ایران نظارت داشت و از جمله 5 کشور بزرگ است، ما همچنین به نقش روسیه در حفظ امنیت منطقه خلیج فارس چشم دوخته‌ایم.

ارسال نظر: