ایران و سنگال مشترکات فرهنگی بسیاری دارند

گودرزی: ایران برای تبادل اطلاعات، دانش و تحکیم روابط ورزشی آماده هرگونه همکاری است

کدخبر: 2060618

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر سنگال تاکید کرد که ایران برای تبادل اطلاعات، دانش و تحکیم روابط ورزشی آماده هرگونه همکاری است.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی عصر امروز در دیدار با" بابا کاربا" با ابراز خوشحالی از بازگشایی دوباره سفارت سنگال در ایران اظهار داشت: ایران برای تبادل اطلاعات، دانش و تحکیم روابط ورزشی آماده هرگونه همکاری است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به رشد ورزش قهرمانی در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در آسیا در رده بسیار بالایی قرار دارد و به همین دلیل ما می توانیم با گسترش ارتباطات ورزشی زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک میان دو کشور شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما مشترکات فرهنگی بسیاری داریم و من بسیار امیدوارم این مشترکات بتواند زمینه، رونق ورزش دو کشور را فراهم کند.

وی تدوین تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک برای قانونمند ساختن ارتباطات و تعاملات ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمینه ورزش باید با مشخص کردن چهار چوب، زمینه فعالیت‌های مشترک مشخص شود.

محمود گودرزی در ادامه به سفر وزیر ورزش سنگال که قرار بود طی چند ماه گذشته انجام شود، اشاره و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک میزبان وزیر ورزش سنگال باشد.

وزیر ورزش وجوانان در بخشی دیگر ازسخنانش، همکاریهای بین المللی دو کشور در زمینه ورزش را مورد توجه قرار داد و توضیح داد که دو کشور می توانند با گسترش همکاری ها در مجامع بین المللی از کاندیداهای هم برای کسب کرسی های مهم بین المللی حمایت کنند.

محمود گودرزی توصیه کرد که با توجه به اینکه تفاهم نامه همکاری در سال 2010 تنظمی شده هرچه زودتر این تفاهم نامه به روز شده و در اختیار دو کشور برای بررسی قرار بگیرد.

درادامه این نشست سفیر سنگال نیز اظهارداشت: بسیار خوشحالم که این زمان به من اختصاص داده شد و حامل سلام های گرم وزیر ورزش و جوانان کشورم به شما هستم.

وی تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان سنگال برای ورزش دو کشور اهمیت زیادی قائل است و قرار بود در ژانویه 2016 از ایران دیدن کند که متاسفانه به دلیل نهایی نشدن یادداشت تفاهم نامه؛ این سفر به تاخیر افتاد، اما ایشان آمادگی سفر به ایران برای تحکیم روابط ورزشی را دارد.

بابا کاربا تصریح کرد: سنگال در زمینه ورزش سرمایه گذاری بسیاری کرده است و قصد گسترش در سایر رشته ها هم را دارند. من المپیک ریو را از نزدیک دیده ام و به خاطر مدال هایی که در این رویداد بزرگ کسب کرده‌اید به شما تبریک می گویم.

او همچین به تفاهم نامه همکاری‌های ورزشی که میان دو کشور در سال 2010 به امضاء رسیده اشاره کرد و اظهارداشت: رییس جمهوری سنگال این ماموریت را داده است که موضوع ورزش در روابط میان دو کشور در اولویت قرار بگیرد.

سفیر سنگال تصریح کرد: 60 درصد از جمعیت کشور ما جوان است و ایران نیز کشور جوانی است و با این پشتوانه می توانیم روابط مان را تقویت کنیم.

ارسال نظر: