دعوت جامعه مدرسین برای راهپیمایی حمایت از مردم بحرین

کدخبر: 2060643

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی حمایت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و مردم مظلوم و انقلابی این کشور دعوت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: حوادث تلخ و غمبار بحرین و فشار و تهدید نظام مستبد پادشاهی بر مردم انقلابی و آزادی خواه این کشور بار دیگر قلب مسلمانان را به درد آورده و چشم نگران امت اسلامی را خونبار و محزون کرده است.

در این بیانیه با اشاره به سرکوب مردم مظلوم بحرین تصریح شده است: این اقدام ها در حالی ادامه دارد که هنوز حقوق شهروندی و آزادی های اجتماعی و دینی این مردم نادیده گرفته و حتی حق اقامه نماز جماعت و جمعه از آنان سلب می شود، بزرگان دینی را بازداشت و حریم علمای دین را هتک می کنند. روحانی مبارز شیخ عیسی قاسم را تحت فشار و تهدید مورد محاکمه صوری و غیر عادلانه قرار می دهند و خفقان و ظلم و ستم را در پناه حمایت های استکبار جهانی بر مردم تحمیل می کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه با دعوت از مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی جهت حضور پر شور در راهپیمایی حمایت از مردم مسلمان بحرین و روحانی مجاهد شیخ عیسی قاسم پس از برگزاری باشکوه نماز جمعه 19شهریورماه و محکومیت اقدام های غیر انسانی و مستبدانه حکومت آل خلیفه اعلام کرد: بی شک ایران اسلامی چون همیشه یار و یاور مظلومان بوده، به ندای هل من ناصر ینصرنی شیعیان بحرین پاسخ می دهد و پشتیبان مقاومت و بیداری مردم مظلوم و حامی مستضعفان و خصم ستمگران می ماند.

در این بیانیه آمده است: حکام آل خلیفه بدانند فریاد آزادیخواهی و حق طلبی مردم مظلوم بحرین کاخ ستم شان را ویران خواهد کرد. «وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ».

مقامات رژیم آل خلیفه در پی اعتراض های مردمی 2 سال گذشته در بحرین با تروریست خواندن دهها نفر از شهروندان و فعالان سیاسی و مدنی این کشور و نسبت دادن اتهام ترویج مسائل خشونت و وابستگی به خارج و فرقه گرایی، اقدام به سلب تابعیت آنها کرده اند.

شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین بارزترین نمونه از این افراد بود که اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت وی با اعتراض های گسترده مردمی و مجامع حقوق بشری و مراجع بین المللی مواجه شد.

ارسال نظر: