معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد:

بیش از ۲۳ درصد از افراد جامعه نشانه‌هایی از اختلالات روانی دارند

کدخبر: 2060870

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۳.۶ درصد از افراد جامعه نشانه‌هایی از اختلالات روانی دارند، یعنی به ازای هر ۴ نفر یک نفر دارای اختلالات روانی است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، دکتر سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در مراسم راه‌اندازی اولین مرکز اقامتی مدل طبی درمان زنان و زنان باردار سوء مصرف‌کننده مواد مخدر در تهران اظهار کرد: غربالگری ثبت شده نشان می‌دهد 30 هزار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد اما مشخص شده که 100 هزار نفر در کشور ایدز دارند، یعنی 70 هزار نفر به ایدز مبتلا هستند که نظام سلامت اطلاع ندارد.

وی افزود: موضوع مواد مخدر و معتاد یک واقعیت است و گروه‌های جدیدی در حال وارد شدن به این عرصه هستند و مسئولان باید نسبت به این قضیه توجه بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: معتادان زن یکی از دغدغه‌های جدید در کشور است چرا که با دنیا آوردن فرزندان معتاد برای حوزه سلامت مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و هزینه‌بردار هم هستند و بر همین اساس در حوزه سلامت قائل به مشارکت هستیم.

ایازی در پایان گفت: در جامعه باید نشاط اجتماعی ایجاد شود و دغدغه‌ها کاهش یابد و از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به نفع سلامت مردم استفاده شود و بر همین اساس جامعه هنری نیز باید پای کار بیایند تا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

ارسال نظر: