سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از سخت‌ترین روز کاری رئیس سازمان سینمایی تا پاسخ تهیه‌کننده "رستاخیز" به ایوبی

کدخبر: 2060989

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از سخت‌ترین روز کاری رئیس سازمان سینمایی تا پاسخ تهیه‌کننده فیلم «رستاخیز» به حجت‌الله ایوبی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از سخت‌ترین روز کاری رئیس سازمان سینمایی تا پاسخ تهیه‌کننده فیلم «رستاخیز» به حجت‌الله ایوبی.

تلخ‌ترین روز کاریم توهین به ساحت سینماگران بود

حجت‌الله ایوبی در حاشیه مراسم رونمایی از مجموع آثار پوران درخشنده درباره فراهم آوردن شرایطی مناسب برای ساخت فیلم برای فیلمسازانی که سال‌ها در حوزه اجتماعی کار کردند، گفت: خانم درخشنده در این باره توضیحاتی ارائه دادند. هم اینکه که ایشان فیلم اجتماعی را قرار است جلوی دوربین ببرد هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و من به شخصه همه تلاشم را می‌کنم تا فیلمسازانی از این دست بدون دغدغه آثارشان را جلوی دوربین ببرند .

وی در پاسخ به این سوال که سخت‌ترین روز کاریتان چه روز بود، گفت: خدا را شکر در شرایطی قرار داریم که روزهای خوب سینما را تجربه می‌کنیم و مردم مخاطبان خوب این روزهای سینما هستند، اما متأسفانه در روزهایی قرار گرفتیم که تلخ‌ترین آنها برای من توهین به سینماگران بود که با الفاظ غیرقابل بیان به ساحت سینماگران توهین شد. باید این سینماگران را ارج بنهیم زیرا فرزندان انقلاب باشکوه ما هستند و قدر سینما را بدانیم .

ایوبی در آستانه روز ملی سینما، گفت: هدیه ما به مخاطبان نیم بها شدن بلیت سینما در روز ملی سینما است و سینماگران نیز هدیه خود را با اقبال مخاطبین از دست مردم می‌گیرند .

وی در ادامه گفت: امیدواریم برخوردهایی که خارج از حوزه سینما وجود دارد و سینما را گرفتار می‌کند که امروز شاهد حکم‌هایی برای سینماگران هستیم، کمتر شاهدش باشیم و به سینماگران که فرزندان انقلاب هستند احترام بگذاریم .

وی درباره فیلم انتخابی اسکار گفت: هیأت انتخاب تعیین شده و در هفته آتی فیلم‌ها به هیأت انتخاب ارائه و در نهایت نظر هیأت انتخاب درباره نماینده سینمای ایران در اسکار اعلام می‌شود .

وی درباره فیلم «ایستاده در غبار»، که گزینه وزیر ارشاد بود، گفت: وزیر به درستی به نظر هیأت انتخاب اشاره کرده‌اند و به توانایی‌ها و ارزش‌های فیلم «ایستاده در غبار»‌ نیز اشاره داشتند. این فیلم یکی از گزینه‌های فیلم‌های انتخابی اسکار خواهد بود، اما باید دید نظر هیأت انتخاب چیست و چه فیلمی برای ارائه به اسکار انتخاب می‌شود .

پاسخ تهیه‌کننده «رستاخیز » به اظهارات ایوبی

تقی علیقلی زاده تهیه کننده درباره اظهار نظر اخیر حجت اله ایوبی و این مهم که اشاره کرده است امیدواریم نسخه اصلی فیلم به نمایش درآید گفت: ما به عنوان سازندگان فیلم از ابتدای تعلیق اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» روش گفتگو و مفاهمه برای حفظ حقوق شرکای فیلم و احترام به تماشاگران سینما را در پیش گرفتیم. تصورما این است که هر تحلیلگری با فیلم رستاخیز مواجه شود به این مهم اشراف می یابد که بخش خصوصی فیلم را تولید کرده و تولید این اثر با این بار معنایی با انگیزه های اقتقصادی و معاملاتی ساخته نشده است. این فیلم یک تلاش عاشقانه برای یک فعالیت فرهنگی بوده و هست .

وی درباره مراجعه به دادگاه برای احقاق حق فیلم گفت: معنی مراجعه به محاکم قضایی بی‌اعتنایی به امکانات فضای گفت و گو در موقعیت های فرهنگی نیست. در تمام طول مدت تعلیق فیلم (15 ماه) دهها جلسه در خانه سینما، حوزه هنری، موزه سینما و ارشاد برگزار شد و همواره فعالانه در جلسات شرکت کردیم تا بتوانیم با مفاهمه راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی به نحوی که دغدغه های دولت، حقوق فیلم ، دغدغه های علما وحق تماشاگران محقق شود، فراهم آوریم .

تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» درادامه خاطر نشان کرد: همه روند ساخت و عرضه فیلم بر مبنای رعایت دقیق مقرارات و الزامات شرعی بوده اما در حال حاضر به نظر می رسد باید روی دو محور به هم مرتبط متمرکز شویم . یکی تشخیص آسیب هایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم ، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است. همگان بر این مهم آگاهند که تولید فیلم رستاخیز برآمده از اراداه ای فراتر از سینمای ایران است و آسیب های تعلیق و وضعیت موجود برای این فیلم نیز فراتر از حیطه سینمای ملی است .این آسیب ها به نحوی است که به ناچار از عرضه فیلم و پذیرش دعوت هایی فراوانی که به خارج از کشور می شود ، خودداری کرده ایم .

علیقلی زاده در خاتمه گفت: ما ضمن استقبال از سخنان شجاعانه آقای دکتر ایوبی ، روش مدیریت ایشان را تحسین می کنیم. ما نیز همچون ایشان معتقدیم که باید به روح حاکم بر حکم صادره از دیوان عدالت وفادار باشیم و آن را برای رفع مشکلات مبنا عمل قرار بدهیم. جایگاه وزارت ارشاد ، دولت و قوانین برای ما محترم است . امیدوارم آنچه که در موضوع رستاخیز تاکنون پیش آمده و در آینده براین پرونده خواهد رفت، الگو و عبرتی برای همه اهالی فرهنگ، مسئولین و هنرمندان باشد که در موقعیت های اینچنینی مبتنی بر این تجربه، بهتر عمل کنیم . از آقای ایوبی و قاضی محترم پرونده ریاست شعبه یک دیوان عدالت اداری برای صیانت از حرمت قوانین و اجرای آن تشکر می کنم .

تا زنده هستم به‌جز فیلم انقلابی، فیلم دیگری نخواهم ساخت

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی«یتیم‌خانه ایران درباره زمان دقیق اکران این فیلم، گفت: تمام تصمیمات و صحبتها انجام شده است تا با امید به خدا فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» که فیلمی تاریخی است بعد از دهه اول محرم روی پرده سینما برود .

کارگردان فیلم«قلاده‌های طلا» در پاسخ به این سؤال "آیا دوباره فیلم انقلابی می‌سازید؟"، تصریح کرد: من یک فیلمساز انقلابی هستم و تا زنده‌ام به‌جز فیلم انقلابی فیلم دیگری نخواهم ساخت .

فیلم سینمایی«یتیم‌خانه ایران» تازه‌ترین اثر سینمایی ابوالقاسم طالبی درباره قحطی سال‌های جنگ جهانی اول در ایران است که در پی اشغال ایران توسط روس‌ها و انگلیسی‌ها و تهاجم بی‌رحمانه روباه پیر و به غارت بردن منابع غذایی مردم و ایجاد قحطی در ایران رخ داد .

در این فیلم نقش پنهان و آشکار انگلیس در از بین رفتن نزدیک به نیمی از جمعیت ایران در آن سال‌ها به تصویر کشیده شده است .

شورای صنفی نمایش با سینماهای گرانفروش بلیت برخورد می‌کند

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: درجلسه امروز دوشنبه (15شهریورماه) قرارداد فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی در گروه سینمایی استقلال بعد از فیلم «ربوده شده » به کارگردانی بیژن میرباقری بسته شد و همچنین فیلم سینمایی «رفقای خوب» بعد از فیلم «سایه» در گروه سینمایی ماندانا اکران خواهد شد .

وی افزود: فیلم سینمایی «لاک قرمز» به کارگردانی جمال سید حاتمی بعد از فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان در گروه سینمایی آفریقا اکران می‌شود. براساس اساسنامه شورای صنفی نمایش زمان نمایش فیلمهای «زاپاس » ، « دراکولا» و «دختر» تمام شده است و نمایش این فیلمها در تاریخ سه شنبه( 16 شهریورماه) به پایان می‌رسد .

فرجی همچنین درباره طرح افزایش بهای بلیت سینماها، اظهار کرد: قرار است تا هفته آینده اصناف شورای عالی تهیه کنندگان، سینماداران، کانون پخش کنندگان و کانون کارگردانان، پیشنهاد افزایش بهای بلیت سینماها را به صورت کتبی به شورا ارائه کنند تا شورا در این زمینه پیگیری کند .

سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد: قیمت بلیت فیلم«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی افزایش پیدا نمی‌کند و با سینماهایی که در این زمینه کارشکنی کنند، برخورد می‌شود .

تصویربرداری «سد معبر» به روزهای پایانی رسید

فیلم سینمایی «سد معبر» به تهیه کنندگی بهمن کامیار و کارگردانی محسن قرایی که نویسندگی آن را سعید روستایی بر عهده داشته، اواسط تیرماه کلید خورد و تمامی مراحل فیلمبرداری در لوکیشن های تهران انجام شد و آخرین روز فیلمبرداری آن نیز با حضور بازیگرانی چون حامد بهداد و باران کوثری و با یادی از عباس کیارستمی در تهران صورت گرفت و بزودی وارد مراحل تدوین و صداگذاری می شود .

«سد معبر» که بعنوان دومین تجربه کارگردانی محسن قرایی برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود، فضایی اجتماعی دارد و داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد ...

در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، نگار عابدی، اکبر رحمتی ،آوا شریفی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی، مرتضی آقا حسینی، عرفان ناصری، امیر سفیری، بهرام سروری نژاد، علی میلانی، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح ا... طاهری، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و با حضور محسن کیایی به ایفای نقش می پردازند .

اسامی کامل عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: محسن قرایی، تهیه کننده : بهمن کامیار، نویسنده : سعید روستایی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، مدیر تدارکات : محمد ابراهیمی، مدیر برنامه ریزی : امین قوامی، منشی صحنه : حمیرا نعمت الله ، مدیرتدارکات : محمد ابراهیمی دستیار یک فیلمبردار: همایون قربانی، نور: مرتضی نجفی، عاطف امیری :استدی کم دستیار یک کارگردان: کریم امینی،دستیار برنامه ریز : آوا بالاور ، دستیار دوم کارگردان: محمدرضا کشمیری ، فیلمبردار پشت صحنه: مهران مهدویان، عکاس:نوشین جعفری، دستیار طراح صحنه: پیام عزیزخانی، مدیر صحنه: حامد ظریفی، دستیار صحنه: محمد صحرایی، مجریان گریم: بهاره مینایی و سعید دهقانی، دستیار اول لباس:بهاره خلیلی فرد دستیار دوم لباس: مجید مظفری،دستیاران صدا : فرزین زند و حمید رضا محب، گروه فیلمبرداری: علیرضا افشاری، محمد نصیری، حسن رحیمی، مسعود عباسی، مرتضی حکاکیان، فرهاد نصراللهی، دستیار یک تدارکات: رامین بهزادی، دستیاران تدارکات: ابراهیم صحرایی، کمیل علیپور، مهدی میری، رضا گلی، مهرشاد کربلایی، آرش الله کرمی، علیرضا حکیم زاده، ترابری: رحمان فرهنگ، افشین حیدری، داوود کریمی، محمد نقوی، حسین یاری، مشاور رسانه ای و روابط عمومی: میثم محمدی .

اکران «نفس» آبیار از پایان مهر ماه با سرگروهی کوروش

قرارداد فیلم «نفس» با سر گروه سینمایی کوروش بسته شد و تازه ترین اثر سینمایی نرگس آبیار از تاریخ 28 مهرماه روی پرده می رود .

شرکت نورتابان به عنوان یکی از تهیه کنندگان و پخش کننده فیلم «نفس» در آستانه اکران با رویکرد جدید تبلیغات این فیلم را آغاز کرده و از همه ظرفیت های تبلیغی به ویژه تبلیغات در فضای مجازی بهره برده است .

در همین راستا صفحه اینستاگرام فیلم سینمایی «نفس» به آدرس « nafas.movi » با رویکرد جدید تبلیغاتی به روز شده و تیم تبلیغاتی این اثر سینمایی در نظر دارند از همه ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای تبلیغ و معرفی این فیلم بهره ببرند .

فیلم سینمایی «نفس» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی، سیمرغ بهترین نقش مکمل زن و در جشنواره جهانی فجر سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. این فیلم توسط شرکت نورتابان، ابوذرمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه شده است .

ارسال نظر: