فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران اعلام کرد

توصیه اشتری به زائران اربعین حسینی(ع)/ ارائه شکایت به پلیس بین‌الملل درباره مقصران فاجعه منا

کدخبر: 2061026

فرمانده ناجا با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های سه مرز پیش‌بینی شده برای تردد زوار اربعین حسینی، گفت: زائران باید در کاروان‌هایی که از سوی سازمان حج و زیارت معرفی شده‌اند ثبت‌نام و در سفر گذرنامه و ویزا به همراه داشته باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری اولین یادواره 1200 شهید یگان های ویژه ناجا، اظهار داشت: بحمدالله توفیق حاصل شد در یادواره شهدا حضور پیدا کنیم؛ این یادواره در 8 استان برگزار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: هدف و آرمان شهداء این بود کشوری آرام و امن داشته باشیم و اجازه ندهیم کسی به کشور و مرزهای ما چشم طمع داشته باشد.

سردار اشتری تأکید کرد: امروز اعلام می کنیم فرماندهان و کارکنان ناجا، ادامه دهنده راه شهداء هستند و تا پای جان برای صیانت از آرمان های انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی تلاش می کنند.

وی با اشاره به تشییع پیکر دو شهید در مراسم امروز، عنوان کرد: تشییع پیکر شهداء به هر مراسمی فضای معنوی می بخشد و گرامی داشت یاد شهدا برای همه ما یک وظیفه است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور درباره اقدامات نیروی انتظامی برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، بیان کرد: نیروی انتظامی از ماه های گذشته برای برگزاری مراسم اربعین آماده است.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه اربعین، خاطر نشان کرد: طی هفته های گذشته تعدادی از مدیران و فرماندهان ناجا از وضعیت مرزها و رفع کاستی ها و کمبودها بازدید داشته اند.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی همچون سنوات گذشته با آمادگی کامل در جهت خدمت رسانی به زوار حسینی ظاهر خواهد شد، افزود: ناجا توصیه هایی به زوار دارد که خواستاریم زائران اربعین حسینی به این توصیه ها توجه داشته باشند.

سردار اشتری به زائران حسینی توصیه کرد: حتما در کاروان های سازمان حج و زیارت ثبت نام کنند و به همراه داشتن گذرنامه و ویزا برای سفر اربعین الزامی است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: زائران علاوه بر همراه داشتن مدارک لازم، در طول مسیر با همکاران ما در نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی پیش، حین و بعد از مراسم اربعین برای خدمتگزاری به زائران تلاش خواهد کرد.

سردار اشتری، مرز مهران، چزابه و شلمچه را به عنوان سه مرز رسمی برای تردد زائران معرفی کرد و گفت: توصیه می کنیم عزیزانی که شهرهایشان به مرزهای چزابه و شلمچه نزدیک تر است از این مسیر تردد کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در خصوص وضعیت زیرساخت های سه مرز پیش بینی شده برای تردد زوار اربعین، گفت: با هماهنگی وزارت کشور و استانداران زیرساخت ها مهیا شده و نیروی انتظامی نیز در راستای تقویت این زیرساخت ها و تسهیل تردد با دستگاه های مسئول همکاری می کند.

سردار اشتری با اشاره به نزدیک بودن سالگرد حادثه منا، مطرح کرد: نیروی انتظامی با هماهنگی وزارت امور خارجه، سازمان حج و برخی دستگاه های مسئول شکایتی تنظیم و به پلیس اینترپل ارسال شد که موضوع از سوی این پلیس پیگیری می شود.

ارسال نظر: