نخستین کمپین بانک مرکزی به دنبال اطلاع رسانی بانکی به نفع عموم مردم

کدخبر: 2061028

محمدعلی مشکیان گفت که این کمپین، نخستین گام ارسال پیام های آگاهی بخش و هشدار آمیز، توام با هنر و طرح جذاب برای مردم توسط نظام بانکی بوده است.

مدیر عامل شرکت "هم وطاآریا"، تبلیغات موجود در نظام بانکی کشور در شرایط حاضر را به دو بخش تبلیغات تجاری با نیت کسب سود و تبلیغات عمومی با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم دانست و گفت که نخستین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور به سفارش بانک مرکزی به این شرکت ، با توجه به جایگاه نظارتی این بانک با هدف آگاهی بخشی به مردم و انتقال پیام های صحیح به آنها اجرایی شده است.

نخستین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور چند روز قبل، توسط رئیس کل بانک مرکزی و با حضور مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری رونمایی شد.

محمد علی مشکیان ، اذعان داشته که عمده تبلیغات حاضر در شبکه بانک های عمومی و خصوصی کشور طبیعتا با هدف تجارت و کسب سود برای سهامداران و مشتریان صورت می پذیرد و افزوده که نمی توان به آنها خرده گرفت، چراکه هر بانک به فکر کسب سود سهامداران خویش است که اصولا آن بانک بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی،با بیان اینکه لازم است در این میان هشدارهایی در قالب پیام های اطلاع رسانی عمومی به نفع مردم پیرامون کلیات نظام و فعالیت بانکی نیز ارایه شود، تصریح کرد که این کمپین برای نخستین بار با هدف پرکردن این جای خالی و به منظور آشنایی با مسایل مهم نظام بانکی و تاثیرات آنها بر امور بانکی مردم اجرایی شده است.

مشکیان توضیح داد که در این کمپین به نقش مخرب موسسات اعتباری غیرمجاز که بخشی از نقدینگی کشور را دراختیار دارند، اشاره شده و با ذکر یک مثال گفت که سپرده گذاری در این موسسات اعتباری غیرمجاز همانند یک بادکنک بوده که دست آخر سرنوشتی جز ترکیدن در انتظارش نیست و ما این موضوع را در قالب طرحمان بیان داشته ایم.

این کارشناس تبلیغات، ارسال پیام واضح به مردم برای آشنایی هرچه بیشتر با خدمات عمومی نظام بانکی، آگاهی بخشی پیرامون معضلات موسسات اعتباری غیر مجاز که با تبلیغات به جذب سپرده مردم مبادرت ورزیده و آموزش به مردم برای شناخت مسایل کلی نظام بانکی از جمله نگهداری صحیح رمز کارت بانکی و اسکناس را از جمله اهداف برگزاری این کمپین دانست.

به گفته وی، این کمپین به مدت 20 روز اکران شده و تبلیغات آن بر روی حدود یکصد تابلوی تبلیغاتی در تهران و شهرستان ها و در مطبوعات و صدا و سیما ارائه شده است.

مشکیان گفت که این کمپین، نخستین گام ارسال پیام های آگاهی بخش و هشدار آمیز، توام با هنر و طرح جذاب برای مردم توسط نظام بانکی بوده و پیش بینی کرد که کمپین دوم هم توسط بانک مرکزی و شهرداری تهران در اسفندماه سالجاری با پیام هایی تازه اجرا شود.

ارسال نظر: