وزیر بهداشت:

لکه ننگ فاجعه منا و حوادث مکه از دامان سعودی‌ها پاک نخواهد شد

کدخبر: 2061061

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لکه ننگ فاجعه منا و حوادث مکه به‌سادگی از دامان سعودی‌ها پاک نخواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در سفر به شهرستان شاهرود که با حضور شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی و مدیران وزارت بهداشت انجام شد و در حاشیه بهره‌برداری از مرکز تصویربرداری این شهرستان، به فرارسیدن سالروز فاجعه منا اشاره و اظهار کرد: سعودی‌ها لیاقت و شایستگی مدیریت حج را ندارند و در حوادث سال گذشته در موسم حج نیز شاهد این موارد بودیم.

وی تصریح کرد: حکام سعودی باید امروز پاسخ دنیای اسلامی را بدهند و البته تقاص جنایات خود را پس خواهند داد؛ این‌طور نیست که هر جنایتی، بی‌پاسخ بماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خداوند متعال وعده داده است که هر جنایتی پاسخی خواهد داشت، اضافه کرد: فاجعه منا و دیگر جنایت‌هایی که سعودی‌ها امروز در سراسر جهان انجام می‌دهند، بدون پاسخ نخواهند ماند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: حاجیان ایرانی که به قصد زیارت خانه خدا به عربستان سفر کرده بودند، سال گذشته شاهد فاجعه تلخ منا و حوادث مکه بودند و به شهادت رسیدند؛ گرچه دولت و مسؤولان کشورمان تمام تلاش خود را برای بازگردان پیکرهای مطهر شهدای عزیز منا و حق قانونی مردم ایران انجام دادند، اما این حوادث نشان‌دهنده عدم شایستگی سعودی‌ها در برگزاری آیین بزرگ حج است.

وی تصریح کرد: مرگ زیبایی برای حاجیان قربانی منا رقم خورد؛ اما واقعیت این است که خانواده‌های این شهدا هیچ‌وقت این فاجعه تلخ را فراموش نمی‌کنند و جنایت‌های آل‌سعود را از یاد نخواهند برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وقوع حوادثی نظیر فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مکه و قربانی شدن افرادی که برای زیارت خانه خدا به عربستان رفته‌اند، برای کسانی که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند، لکه ننگی است که به این سادگی‌ها از دامان آن‌ها پاک نخواهد شد.

ارسال نظر: