آیت‌الله نوری‌ همدانی:

آل سعود تفاله رژیم شاهنشاهی و سلطنتی است/ خون شهدای منا رژیم آل سعود را سرنگون خواهد کرد

کدخبر: 2061064

آیت‌الله نوری‌ همدانی با تاکید بر اینکه خون شهدای منا رژیم آل سعود را سرنگون خواهد کرد، گفت: این رژیم از نسل‌کشی و آدم‌کشی ابایی ندارد و همین موارد موجب سرنگونی آنها خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی عصر امروز در دیدار خانواده شهدای منای استان قم، وهابیت را مصیبت عالم اسلام دانست و اظهار کرد: یکی از مصیبت‌های عالم اسلام وجود وهابیت است؛ مسلمانان با توصیه قرآن و اهل بیت سعی در برقراری اتحاد داشتند اما دشمنان اسلام تلاش در ایجاد اختلاف کردند.

وی با اشاره به نحوه شکل‌گیری وهابیت گفت: در عین اینکه وحدتی سیاسی، اعتقادی و فرهنگی در بین مسلمانان وجود داشت، فردی به نام ابن تیمیه، در کتابی به نام منهاج السنة با تعصب‌های باطل و بغض و عداوت تمام اعتقادات و نظرات شیعیان را انکار کرد و تهمت‌های فراوان به شیعه زد و کدورتی بین شیعه و سنی ایجاد کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با این اقدامات ابن تیمیه باز هم وحدت مسلمانان بر هم نخورد افزود: این وحدت محکم تا زمانی بود که محمدبن عبدالوهاب با حمایت انگلستان سعی در حمله به شیعیان و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کرد و به نوعی وحدت را خدشه‌دار کرد.

وی ادامه داد: محمدبن عبدالوهاب همه اعتقادات و منویات شیعه را کفر دانست و شروع به تکفیر کرد و بر پیروان خود کشتن شیعیان را واجب کرد و انگلستان هم در این مسیر به او پر و بال داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تسلط تدریجی آل سعود بر عربستان به عنوان نسلی از محمدبن عبدالوهاب خاطرنشان کرد: مذهب وهابیت به شکلی ایجاد شده که بر آنها کشتن شیعیان و نابود کردن شیعه در سطح جهان واجب است.

وی با بیان اینکه آل سعود تفاله رژیم شاهنشاهی و سلطنتی است، اظهار کرد: مردم بیدار شدند و رژیم سلطنتی نمی‌خواهند و نیاز دارند فردی مدیر و مدبر جامعه را اداره کند و ویژگی‌های لازم را داشته باشد که در کشور ما همین امر محقق شده و ولایت فقیه در صدر جامعه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهادت مقام بسیار بالایی است، گفت: این افراد با شهادت خود توانستند عظمت اسلام را نشان دهند چرا که در اسلام شهادت بالاترین مقام است.

وی با اشاره به افرادی که در حادثه منا شهید شده‌اند تصریح کرد: بازماندگان این شهدا باید اینطور فکر کنند که خداوند عنایتی ویژه به آنها کرده است چراکه شهادت پیروزی خون بر شمشیر است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جریانات بحرین گفت: مردم بحرین در این جریانات خیلی زحمت کشیده‌اند اما تا خون ندهند و قربانی ندهند پیروز نخواهند بود و باید مردم بحرین کفن پوش و آماده شهادت شوند تا پیروزی نصیبشان شود.

وی با تاکید بر اینکه حرکتی که با خون توام بود موفق شد، گفت: عاشورا هم به همین شکل بود؛ سیدالشهدا مکتب خون را تأسیس کرد و این خون در قلب مردم راه پیدا می‌کند و همیشه به یاد این جریان هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خون شهدای منا رژیم آل سعود را سرنگون خواهد کرد، گفت: این رژیم از نسل‌کشی و آدم‌کشی ابایی ندارد و همین موارد موجب سرنگونی آنها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارند، اظهار کرد: حرمین شریفین برای همه مسلمانان است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وضعیت بازماندگان شهدای منا تصریح کرد: خانواده‌ها نگران نباشند که در راه خدا قربانی دادند و ان‌شاءالله اینها وسیله‌ای برای نابودی آل سعود و آل خلیفه خواهد شد.

ارسال نظر: