معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد؛

آغاز به‌کار ستاد مدیریت ارتباطات اربعین

کدخبر: 2061163

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد مدیریت ارتباطاتی، فناوری اطلاعاتی و مخابراتی اربعین حسینی به ریاست محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، آغاز به کار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد آذری جهرمی در این باره گفت: بنا به تجربه هر ساله حضور زائران در روزهای منتهی به اربعین حسینی در عراق و پیاده روی از مرز ایران تا کربلا معلی، باعث شد تا برای کاهش اختلال احتمالی ستاد مدیریتی در این زمینه تشکیل دهیم.

وی با اشاره به برخی فعالیتهای صورت گرفته زیرساختی گفت: این ستاد که در ۲ بخش زیرساخت ارتباطی و بخش اپراتوری در حال فعالیت است، جلساتی را با اپراتورهای عراق و ایران و مدیران استانهای مرزی کشور برگزار کرد تا تدابیر مورد نیاز برای کاهش اختلال در ارتباطات زایران و مجاوران اتخاذ شود.

معاون وزیر ارتباطات اقدامات دو طرف را مناسب ارزیابی کرد و افزود: هم شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت مدارات بین المللی خود را افزایش داد و هم اپراتورهای عراقی قول داده اند که ظرفیت شبکه خود را نسبت به سال گذشته بهبود بخشند تا ارتباطات زائران در طول مسیر و زمان استقرار، کیفیت لازم را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت زیرساخت افزود: ارائه خدمات اینترنت «وای فای» در مسیر نجف تا کربلا، تامین ارتباطات اینترنتی مناطق مرزی و ارائه سرویس محتوایی از جمله اقداماتی است که مقرر شد اپراتورهای ایرانی با همکاری اپراتورهای عراقی انجام دهند.

آذری جهرمی اپلیکیشن نویسی برای خدمات زائران اربعین را یکی از نمونه های ارائه سرویس محتوایی دانست و گفت: یکی از اپراتورها وظیفه ارائه سرویس محتوایی را عهده دار شد که برگزاری مسابقه فراخوان ایده های اپلیکیشن نویسی از آن جمله است. این سرویس توسط یکی از اپراتورها و با حمایت ستاد انجام می شود که زمینه ای جدید برای ارتقای سطح برنامه ها در ایام اربعین است.

ارسال نظر: