گزارش «نسیم آنلاین» از تداوم حضور بازمانده‌های دوره صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی؛

مدیر نجومی بگیر همچنان در صندوق توسعه ملی حضور دارد!/ بی‌توجهی "دوست حسینی" به حضور مدیران متخلف در صندوق!

کدخبر: 2061193

برخی از مدیران نجومی بگیر که از دوران سید صفدر حسینی در این صندوق مشغول به کار شده اند، همچنان در نهاد حضور دارند و دوست حسینی تلاشی برای برکناری آنها انجام نداده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: انگار قرار نیست، دست مدیران نجومی بگیر به این زودی‌ها از بیت المال کوتاه شود. چند ماه است که افشای فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران دولت یازدهم جامعه را تحت تاثیر قرار داده و حتی مقامات رده بالای کشور نسبت به آن واکنش نشان داده و خواستار برخورد با این موضوع شده اند. اما از گوشه و کنار شنیده می شود که این افراد همچنان در دولت تدبیر و امید مشغول به فعالیتند و کسی با آنها کاری ندارد!

به گزارش «نسیم آنلاین»، یکی از بخش‌هایی که طی ماه‌های اخیر به دلیل افشای فیش حقوقی مدیرانش با هرج و مرج رو به رو شده، صندوق توسعه ملی است. حسن روحانی در بدو به دست گرفتن سکان قوه مجریه سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات را به عنوان رئیس این صندوق انتخاب کرد. صفدر حسینی هم در حدود سه سال حضور خود در این نهاد مهم و فراقوه ای حقوق خود و مدیرانش را به شکل سرسام آوری افزایش داد و تا نزدیک 60 میلیون تومان رساند. همچنین وزیر اقتصاد دولت اصلاحات به همراه هیات امنای صندوق توسعه ملی از وامهای کلان چند صد میلیونیِ کم بهره هم در این صندوق بهره مند شده اند.

انتشار اخبار این تخلفات و سواستفاده‌ها، رئیس جمهور را مجبور کرد که صفدر حسینی و هیات امنای صندوق را برکنار کند و اعضای جدیدی را به عنوان هیات امنای صندوق توسعه ملی انتخاب کند. احمد دوست حسینی که پیش از این در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون نعمت زاده فعالیت می‌کرد به عنوان رئیس جدید صندوق توسعه ملی از روحانی حکم گرفت و اعضای جدید صندوق هم انتخاب شدند، اما ظاهرا هیچ چیز در این نهاد مهم تغیر نکرد.

بازمانده‌های دوران صفدر حسینی همچنان در صندوق حقوق نجومی می‌گیرند!

براساس اطلاعاتی که به دست خبرنگار « نسیم آنلاین » رسیده برخی از مدیران نجومی بگیر که از دوران سید صفدر حسینی در این صندوق مشغول به کار شده اند، همچنان در این نهاد مهم اقتصادی حضور دارند و دوست حسینی تلاشی برای برکناری آنها انجام نداده است!

شخصی به نام "گ" که از مدیران رده بالای صندوق توسعه ملی به حساب می آید و « نسیم آنلاین » پیش از این فیش حقوقی وی را منتشر کرده بود، همچنان در این نهاد مشغول به فعالیت است. گفتنی است یافته های خبرنگار « نسیم آنلاین » نشان می دهد که بعد از انتشار فیش حقوقی، وی چهار روز به مرخصی رفت و بعد از آن به محل کار خود بازگشت و تا امروز مشغول فعالیت در یکی از معاونتهای مهم صندوق توسعه ملی است. همچنین آقای "م" که از دوستان صمیمی صفدر حسینی بوده و از دوران وزارت در کنار وزیر اقتصاد دولت اصلاحات فعالیت می‌کرده هم به عنوان یکی دیگر از مدیران نجومی بگیر همچنان در این نهاد و در یکی از بخشهای مهم مشغول به فعالیت است.

باید دید احمد دوست حسینی که حدود یک ماه است به ساختمان صندوق توسعه ملی رفته چه زمانی حکم به برکناری این مدیران نجومی بگیر می‌دهد؟

حضور این مدیران نجومی بگیر در مناصب دولتی روز گذشته با واکنش آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران هم رو به رو شد. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که " صندوق توسعه ملی جنبش عجیبی در بالا کشیدن اموال مردم دارد" از عدم نظارت مجلس بر صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در دیدار اخیرشان با اعضای هیات دولت تصریح کردند که "نباید از موضوع حقوق‌های نجومی به‌آسانی عبور کرد زیرا اعتماد مردم در این قضیه ضربه‌ی فراوانی خورده است. مردم و جوانان تحصیلکرده، دریافت‌های خود را با این دریافت‌های غیرعادلانه مقایسه می‌کنند."

باید دید مدیر جدید صندوق توسعه ملی و دیگر مسئولان دولت تدبیر و امید همچنان قصد دارند در برابر حضور این افراد متخلف در صندوق توسعه ملی سکوت کنند؟

ارسال نظر: