هشدار وزارت خارجه ایران به شورای وزرای اتحادیه عرب

کدخبر: 2061203

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه شورای وزرای اتحادیه عرب هشدار داد: استمرار روند موجود و حمایت‌های دانسته و نادانسته می‌تواند در اندک زمانی خود این کشورها را گرفتار سیاست‌های بی‌ثبات‌ساز ریاض کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه شورای وزیران اتحادیه عرب اظهار داشت: بار دیگر سخنان یک سویه و ناحدنگرانه که برای خوش باش دیگران به تحریر درآمده است، شگفتی ساز می نماید.

توصیه مشفقانه جمهوری اسلامی ایران به آن شورا، نیک اندیشی، راست گفتاری و گشودن چشمان خود بر واقعیت ها است؛ حمایت یک جانبه گرایانه و تعصب ورزانه و حتی بیداد "گرایانه"سران و شورای وزیران خارجه از برخی اعضای اتحادیه در سالهای اخیر نه تنها هیچ کمکی به حل و فصل مصائب و معضلات، بحران ها و سوءتفاهمات بین کشورهای منطقه و در درون اعضای آن اتحادیه نکرده است که بی شک این یک سویه انگاری موجب بیدادگری های پر شمار و بی سامانی، ناامنی و بی ثباتی تمام منطقه و شور بختانه موجب بی شرمی و وقاحت بیشتر ریاض در کشتار مردم بی گناه برخی از کشورهای عرب منطقه شده است.

بهرام قاسمی افزود: اگر این شورا در تمایلش برای کمک به همزیستی مسالمت آمیز میان کشورهای منطقه صادق است و اراده ای جدی برای ایجاد همگرایی و تقویت حسن همجواری در منطقه دارد، ضروری است تنها برای یکبار از حمایت های غیرسازنده خود از ریاض دست بردارد و در کوشش و کششی سازنده، قاطعانه از عربستان بخواهد کشتار و سرکوب مردم در سوریه، عراق، یمن و بحرین و حمایت از گروه های ترویستی ساخته و پرداخته خود در منطقه را متوقف کند.

وی هشدار داد: استمرار روند موجود و حمایت های دانسته و نادانسته می تواند در اندک زمانی خود این کشورها را گرفتار سیاست های بی ثبات ساز ریاض کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظارات به حق قربانیان و خانواده های شهدا و مجروحان و آسیب دیدگان حادثه سال گذشته در منا تنها "کشف حقیقت" و پاسخگویی دولت ریاض در قبال این حادثه و ده ها حادثه ای است که همه ساله در جریان مراسم حج ابراهیمی رخ می دهد.

ارسال نظر: