"ارمغان مهر"، طرح مهربانی به دانش آموزان محروم کشور

طرحی برای مهربان‌تر شدن

کدخبر: 2061312

ارمغان مهر طرحی است برای مهربان‌تر شدن، یک ایده ساده اما حساب‌شده که می‌آموزد تا به دنیا و کودکان نیازمند در آستانه فصل بازگشایی مدارس مهربان‌تر نگاه کرد .

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، این طرح دریچه ورود به ذهن کودکانی است که امسال مهر هم نمی‌توانند کیف و کفش نو بخرند، خیلی از بچه‌هایی که نه در مدارس شاهد درس می‌خوانند، نه در مدارس تیزهوشان و نمونه و ....، بلکه در مدرسه‌هایی عادی، گاهی درون شهر، چندتایی هم بیرون شهر، در فاصله‌هایی که نه نزدیک است و نه دور، فاصله‌هایی که هیچ‌وقت هیچ مسئول استانی و شهری فکر طی کردن آن را هم به ذهنش خطور نمی‌دهد.

مدرسه‌هایی که در میانه‌ی راه، در روستا و آبادی حاشیه‌ی جاده‌ها، یا نقاطی کمی دورتر از جاده اصلی قرارگرفته‌اند، مدرسه‌هایی که بچه‌هایش گاهی به‌ علت نداشتن، از تحصیل بازمی‌مانند.

اما ارمغان مهر ، طرحی است که هدایایش فارغ از چه و چگونه بودنشان دانش آموزان محروم را مهربان‌تر می‌کند برای شروعی متفاوت با نگاهی متفاوت به جمعیت هلال‌احمر و فعالیت‌های انسان دوستانه‌اش. این هدایا همان لوازم بهداشتی و دفتر و مدادهای معمولی که دانش آموزان در یک سال تحصیلی به آن‌ها نیاز دارند اما در ذات این بسته‌ها یک تفاوت مهم وجود دارد. آن‌هم این‌که جدای از کاربرد اصلی‌شان، دوست داشتن و به فکر همنوع بودن را در ضمیر ناخودآگاه این کودکان زنده می‌کنند.

خیرین و داوطلبان که در این طرح مشارکت می‌کنند همه هم‌وغمشان نگاهی نو به ملزومات تحصیلی دانش آموزان است . نگاهی که فراتر از یک رفع نیاز ساده و همیشگی باشد و نشانه‌های آن تا همیشه در جان و روح کودکان پایدار بماند. نگاهی که زائیده عشق و کمک به همنوع است و هدف آن تکثیر مهربانی در لایه‌لایه‌های جامعه ماشینی امروز است.

ارسال نظر: