آماده‌باش پلیس آمریکا در آستانه سالگرد "۱۱ سپتامبر"

کدخبر: 2061389

تدابیر امنیتی در آمریکا، در آستانه پانزدهمین سالگرد وقوع حوادث ۱۱ سپتامبر تشدید شده است و پلیس سراسر کشور در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: مقامات آمریکایی در آستانه پانزدهمین سالگرد وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر و با وجود برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری چندین رویداد ملی ورزشی در این کشور در روز یکشنبه، در حالت آماده باش به سر می برند و کارشناسان تروریسم آمریکا گفته اند که نیروهای پلیس در سراسر این کشور، آخر هفته جاری را در آماده باش شدید امنیتی سر خواهند برد.

«ویلیام برنیف» مدیر اجرایی کنسرسیوم ملی مطالعه و واکنش به تروریسم در دانشگاه مریلند با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که 11 سپتامبر نمادی برای انجام یک حمله تروریستی دیگر باشد، می گوید که این تاریخ، مهم است و می تواند بخشی از یک علامت ارتباطی باشد و منجر به تشدید تاثیر روانی ناشی از حمله 11 سپتامبر شود.

تشدید تدابیر امنیتی در سراسر آمریکا در شرایطی گزارش می شود که رهبر گروه تروریستی القاعده که هماهنگی و حمله سال 2001میلادی چهار هواپیما به مرکز تجارت جهانی شهر نیویورک آمریکا، پنتاگون و مزرعه ای در پنسیلوانیا را برعهده داشت، روز گذشته (جمعه) با انتشار ویدئویی، به تحسین این حملات پرداخت و در عین حال تهدید به انجام خشونت های بیشتر کرد.

«ایمن الظواهری» رهبر القاعده در این ویدئو گفت که اگر جرایم آمریکا ادامه پیدا کند، در این صورت حوادث 11 سپتامبر هزاران بار دیگر تکرار خواهد شد.

واشنگتن تایمز نوشت که ماه گذشته اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا با انتشار یک بولتن امنیتی، تاکید کردند که مکان های غیرنظامی از جمله رستوران ها، سالن های تئاتر، کلیساها و سالن های ورزشی می توانند هدف جدید افراط گرایان خشونت طلب آمریکایی و افراد الهام گرفته از داعش قرار بگیرند و ممکن است اداره های مجری قانون، مکان های نظامی و ادارات دولتی از اهمیت کمتری برای هدف گیری خشونت طلبان برخوردار باشند.

این بولتن امنیتی در حالی منتشر شده است که حملات تروریستی اخیر در سراسر جهان با تمرکز بر اهداف بی دفاع صورت گرفته اند مانند کشتار دسته جمعی در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا،‌حمله یک کامیون به جمعیت در جشن روز باستیل در خیابان های شهر نیس فرانسه و تیراندازی و بمب گذاری در پاریس. مقامات ارشد امنیتی آمریکا در روزهای اخیر حملات تروریستی علیه این کشور را امری اجتناب ناپذیر توصیف و اعلام کرده اند که دامنه این تهدید در مقایسه با 15 سال گذشته، به مراتب وسیع تر است.

«نیک راسموسن» رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا اخیرا گفته است که افزایش چشمگیر خطر داعش و قابلیت این گروه تروریستی در گسترش نفوذ جهانی اش، نشانگر خطری است که به طور قابل توجهی غیرقابل پیش بینی تر از حملاتی است که توسط القاعده در آمریکا صورت گرفت.

یکی از مقامات ارشد مبارزه با تروریسم کاخ سفید نیز در یک بررسی از تهدیدات جهانی اعلام کرد که تهدید تروریستی پیش روی آمریکا و متحدان اروپایی دولت واشنگتن در مقایسه با حملات 11 سپتامبر سال 2001، از هر نظر بزرگ تر، گسترده تر و عمیق تر است.

«تام ریج» وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا نیز گفته است که واقعیت فعلی این است که احتمال وقوع یک حمله تروریستی دیگر در خاک آمریکا وجود دارد.

ارسال نظر: