دادستان پاریس:

داعش مستقیما بر بمب‌گذاری کلیسای پاریس نظارت داشته است

کدخبر: 2061458

دادستان پاریس می‌گوید داعش مستقیما فرماندهی عملیات ناکام بمب‌گذاری در نزدیکی یک کلیسا در پاریس را بر عهده داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دادستان پاریس شب گذشته با اشاره به ادامه بازداشت سه تن از افراد دستگیر شده در ارتباط با کشف خودروی مشکوک در نزدیکی کلیسای نوتردام پاریس، اعلام کرد که داعش از راه دور کنترل و فرماندهی این عملیات را انجام داده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ مولن» طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «سه زنی که روز جمعه در چارچوب تحقیقات درباره انجام حمله مقابل کلیسای نوتردام پاریس بازداشت شدند، توسط گروه تروریستی داعش از سوریه تحت کنترل و هدایت قرار داشتند. این گروه تروریستی متشکل از زنان جوان دارای ایدئولوژی داعش منهدم شد، اما آنچه در این میان مشهود است، این است که طرح و برنامه این گروه داعشی انجام حمله در خاک فرانسه بوده است و این گروه تروریستی نه تنها مردان بلکه زنان را نیز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های وحشیانه خود به کار می‌گیرد.»

روز یکشنبه هفته گذشته پس از پیدا شدن یک دستگاه خودروی سواری پژوی 607 که چند سیلندر گاز درون آن قرار داشت، پلیس جست‌وجوی گسترده‌ای را برای یافتن رانندگان این خودرو آغاز کرد.

خودرو در نزدیکی یک منطقه شلوغ و توریستی اطراف کلیسای نوتردام پاریس پیدا شده بود.

روز پنج‌شنبه پلیس 3 زن جوان را که یکی از آن‌ها دختر مالک خودرو بود، به عنوان سرنشینان این وسیله شناسایی و دستگیر کرده است.

یکی از این زنان به هنگام رویارویی با پلیس، با چاقو به مأموران حمله کرده و در نتیجه شلیک افسران پلیس، زخمی شده است.

هنوز هویت این 3 زن اعلام نشده و پلیس به گفتن این امر بسنده کرده که این افراد، 19، 23 و 39 سال سن دارند.

«برنارد کازنو» وزیر کشور فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که این 3 زن برای یک حمله تروریستی قریب‌الوقوع برنامه‌ریزی کرده بوده‌اند.

ارسال نظر: