مخبر دزفولی:

پیشرفت‌ منهای جریان قرآنی هیچ نتیجه‌‌ای ندارد

کدخبر: 2061508

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه موفقیت‌های ما به عنوان کشور آماده تمدن‌سازی باید در سایه قرآن باشد، گفت: پیشرفت‌ منهای جریان قرآنی هیچ نتیجه‌‌ای ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین اختتامیه طرح قرآنی 1450 با اشاره به اینکه ابتکار صداوسیما در برگزاری این طرح ستودنی است، اظهار داشت: صداوسیما آغازکننده جریانی ملی در زمینه قرآن کریم است که ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

شورای توسعه با هدف استفاده از ظرفیت دانشمندان قرآنی راه‌اندازی شد

وی با بیان اینکه این اقدام با طرح 1441 از سوی رسانه ملی آغاز شد، افزود: یک دهه کار منسجم قرآنی انجام گرفته است؛ دوستانی که طراح و برنامه‌‌ریز این طرح قرآنی بودند باید با هم‌فکری نواقص آن را برطرف کنند و در صورت نیاز تغییراتی به این طرح فراگیر بدهند.

مخبر دزفولی با اشاره به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت:‌ شورای توسعه فرهنگ قرآنی به منظور هم‌فکری سازمان‌ها و نهادهای مختلف در امور قرآنی و ایجاد جریان منسجم و پیوسته در این زمینه تشکیل شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان این عرصه است، خاطرنشان کرد: ما باید علاوه بر شناسایی دانشمندان و فعالان قرآنی زمینه رشد و ارتقای آنها را فراهم کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وجه تمایز ما با سایر کشورها قرآنی شدن است، گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف علم و فناوری‌های نوین پیشرفت داشته باشیم که البته تا حدودی در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم اما پیشرفت‌ها منهای جریان قرآنی هیچ نتیجه‌‌ای ندارد بنابراین باید بیش از گذشته در تمامی امور به قرآن و دین بپردازیم.

مخبر دزفولی با بیان اینکه موفقیت‌های ما به عنوان کشور الگو و آماده تمدن‌سازی باید در سایه سار قرآن باشد، افزود: پیشرفت در این زمینه شعار نیست اگر کمی متحد باشیم زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جدید فراهم سازیم و از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنیم به این هدف دست خواهیم یافت.

ما نمی‌خواهیم جامعه سکولار باشیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شرط الگو شدن سلوک قرآنی است، خاطرنشان کرد: ما قاری و حامل قرآن هستیم اما اینکه جامعه الگو را به درستی معرفی کنیم امر دیگری است که نیازمند سلوک قرآنی است. نمونه گلخانه‌ای رفتار و سلوک قرآنی باید توسط شما تبیین و تعریف شود.

وی با بیان اینکه ما در زمینه قرآن و فرهنگ قرآنی در کشور خلاء داریم، گفت: ما نمی‌خواهیم جامعه سکولار باشیم دین ما اجتماعی است نه فردی، جریانی که انقلاب اسلامی به همت امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد و شهدایی که تقدیم کردیم، همه جریان بزرگی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم‌دار این نگاه فرهنگی و قرآنی است که ما نیز باید دنباله‌رو معظم‌له باشیم.

داعش ساخته جریانی فاسد در جهان اسلام است

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه دین و قرآن هم‌اکنون لغلغه زبان بسیاری از کشورهای اسلامی است، افزود: آنها جنگ نیابتی به نیابت از اسرائیل راه انداختند. داعش ساخته و پرداخته این جریان فاسد در جهان اسلام است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای ما مسلمان و غیرمسلمان فرقی ندارد چه برسد به شیعه و سنی اظهار داشت: افراد در دین و یا در خلقت با ما مشترک هستند نگاه ما به مردم اینگونه است. بنابراین جامعه قرآنی باید تحرک بیشتری داشته باشد و مأموریت خود را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هرچه در حوزه علم و فناوری پیش رویم باید بال قطعی دین و قرآن را همراه داشته باشیم، گفت: اندیشه‌های قرآنی باید در خدمت این موضوع قرار گیرد. قرآن در تمام نقاط کشور و در بین مردم ما نفوذ کرده است و ما باید نیازهای مردم را بسنجیم و به درستی پاسخ دهیم. امیدواریم زندگی و برنامه‌های ملی ما در تمامی امور بر مبنای قرآن محقق شود.

ارسال نظر: