فرانسه از توافق آتش‌بس در سوریه استقبال کرد

کدخبر: 2061514

وزیر خارجه فرانسه ضمن استقبال از توافق آتش‌بس در سوریه بین آمریکا و روسیه نسبت به دستیابی به یک راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از اسپوتنیک نوشت: "ژان مارک آیرو" وزیر خارجه فرانسه امروز شنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: توافق روسیه و آمریکا بر سر آتش بس در سوریه، این کشور را به مسیر راهکار سیاسی بازخواهد گرداند.

آتش بس در سوریه قرار است از سحرگاه دوشنبه اجرا شود. آیرو تصریح کرد: من از توافق آمریکا و روسیه در خصوص آتش بس سوریه استقبال می کنم. اکنون این مساله مهم است که توافق آتش بس به طور کامل اجرا شده و مورد احترام قرار گیرد.

وی افزود: حملات هوایی به شهروندان غیر نظامی باید خاتمه پیدا کند. ارسال کمکهای انسانی به مناطق تحت محاصره باید تضمین گردد، درگیری ها در شهر حلب باید متوقف شود تا راهی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه باز شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در پایان مذاکرات با سرگئی لاوروف همتای روس خود در ژنو، از توافق بر سر نقشه راهی برای آتش‌بس سوریه و همچنین آغاز فرآیند عملیات سیاسی در این کشور جنگ‌زده خبر داده است.

ارسال نظر: