نخست‌وزیر یونان: بحران مالی را پشت سرگذاشته‌ایم

کدخبر: 2061571

"الکسیس چیپراس" نخست وزیر یونان در خلال مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی تجاری شهر تسالونیک در شمال این کشور، گفت: تلاش های دولت برای برون برد کشور از بحران مالی موفق بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نخست وزیر یونان افزود: طی پنج سال گذشته اقتصاد کشور توسط دولت های گذشته بسوی ورشکستگی سوق داده شده بود ولی دولت چپگرای سیریزا طی مدت یکسال گذشته توانسته است، روند اقتصادی کشور را تغییر دهد و می توان ادعا کرد که کشور بحران مالی را پشت سر گذاشته است .

' الکسیس چپیراس' ادامه داد: ما هم اکنون 5/3 درصد اضافه درآمد داشته ایم و توانسته ایم تولیدات داخلی و صادرات را طی شش ماه گذشته افزایش دهیم و با بهره برداری از تجربه بدست آمده در این راستا در نظر داریم زمینه سرمایه گذاری را فراهم و اشتغال زایی را فراهم آوریم تا یکی از مشکلات جدی مردم یعنی بیکاری را حل کنیم .

وی در ادامه سخنان خود گفت: امسال کشور روسیه مهمان ویژه در این نمایشگاه بین المللی تجاری است و این نشانه عزم دولت یونان برای توسعه همه جانبه روابط خود با روسیه می باشد و ما خواستار توسعه روابط اقتصادی و همه جانبه خود با این کشور هستیم .

نخست وزیر یونان افزود: از سال آینده مالیات بر مسکن را کاهش و دو سال آینده بطور کلی مالیات بر مسکن حذف خواهد شد، مالیات بر درآمد شهروندان نیز کاهش داده خواهد شد و به شهروندانی که قربانی سیاست های غلط دولت های گذشته بودند یاری خواهیم داد و برنامه های ویژه اجتماعی برای نیازمند کشور در نظر گرفته خواهد شد .

معاون دولت روسیه نیز درمراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی تجاری طی سخنانی روابط دو کشور روسیه و یونان را دیرینه و دوستانه قلمداد کرد و گفت: دولت روسیه و شخص' ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه از توسعه همه جانبه روابط دو کشور روسیه و یونان درتمام زمینه ها و بخصوص در زمینه انرژی، فن آوری و تکنولوژی پیشرفته، گردشگری و حمل بین دو کشور حمایت می کند و این همکاری ها بین دو کشور درسطح گسترده ای افزایش خواهند یافت .

در همین حال حدود 20 هزار نفر از معترضان به سیاست های ریاضت اقتصاد دولت چپگرای یونان که شامل ، پزشکان، اساتید، معلمین، کارکنان دیگر ادارت دولتی و نیروهای امنیتی بودند با برپایی تظاهراتی ادامه سیاست ریاضت اقتصادی را محکوم و مخالفت خود با حضور نخست وزیر در شهر تسالونیک را اعلام داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: