رئیس اقلیم کردستان عراق:

هنوز هم ممکن است سوریه تقسیم شود/ خاورمیانه در حال تغییر است

کدخبر: 2061694

رئیس اقلیم کردستان عراق با انتقاد از رهبران کردهای سوریه گفت که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را به انحصار درآورده است و مانع از فعالیت دیگر نهادها و سازمان‌های سوری در شمال این کشور شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسعود بارزانی در گفت‌وگو با شبکه فرانس 24 بیان کرد، منطقه در استانه تغییرات جدید قرار دارد. تقسیم سوریه هم‌چنان مطرح است و این کشور هرگز به یکپارچگی قبلی برنخواهد گشت.

بارزانی در ادامه گفت که گروه‌های کردی که از جنگیدن برای رسیدن به خواسته‌هایش استفاده کنند، مورد تأیید او نیستند.

وی هم‌چنین اظهار داشت که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به رهبری صالح مسلم اوضاع در مناطق کردنشین سوریه را به انحصار خود درآورده است در حالی که باید خود را از حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و دیگر احزاب و سازمان‌ها متمایز می‌کرد.

از سوی دیگر کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که فرانسه اظهارات منتسب به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری این کشور در خصوص حمایت پاریس از استقلال اقلیم کردستان عراق را تکذیب کرده است.

عبدالباری زیباری، رئیس این فراکسیون گفت که کمیسیون پارلمان عراق این اظهارات را پیگیری کرد و بعد از تماس با نمایندگی‌های دفاتر دیپلماتیک عراق و فرانسه بیان چنین اظهاراتی از سوی طرفین تکذیب و تأکید شد که فرانسه سیاست‌هایش را در قبال عراق و منطقه تغییر نداده است.

وی هم‌چنین از رسانه‌ها خواست تا در انتشار اظهارنظرها دقت داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: