معارضان سوری:

آتش‌بس در سوریه را با رعایت ملاحظاتی اجرا می‌کنیم

کدخبر: 2061833

معارضان مسلح سوریه در نامه‌ای خطاب به آمریکا اعلام کردند که توافق آتش‌بس را با رعایت ملاحظاتی اجرا می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: معارضان مسلح سوریه در نامه‌ای خطاب به آمریکا اعلام کردند که توافق آتش بس بین روسیه و آمریکا را با رعایت ملاحظاتی اجرا می‌کنند و به اجرای آن نیز کمک میکنند.

معارضان سوری در بیانیه خود گفته‌اند که اینکه جفش(جبهه النصره) از آتش بس مستثنی است اما گروههای شیعه مستثنی نیستند استاندارد دوگانه است. این موضوع شانس موفقیت آتش بس را کم میکند.

معارضان سوریه همچنین می‌گویند که توافق آتش بس مناطق محاصره شده مختلف از جمله در دمشق و حمص را نادیده می‌گیرد و خواستار کمک رسانی به این مناطق شده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره» پیش از این اعلام کرده بود معارضان سوری موافقت خود را با آتش‌بس پیشنهادی آمریکا و روسیه در سوریه اعلام کرده‌ است.

«زکریا ملاحفجی» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «استقم» که یکی از گروههای معارض مسلح سوریه است گفت که این گروه ملاحظات خود را درباره برخی از بندهای این توافق به آمریکا اعلام خواهد کرد.

جمعه گذشته، «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه آمریکا و روسیه در ژنو بر سر اجرای آتش‌بس به توافق رسیدند و قرار است از شامگاه دوشنبه (فردا) این آتش‌بس در سراسر سوریه اجرا شود.

دولت سوریه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران از این توافق استقبال کرده‌اند و قرار است هرگونه حملات هوایی زمینی به جز علیه داعش و «جیش فتح الشام» (النصره سابق) متوقف شود.

ارسال نظر: