سفر "محمود عباس" به "ونزوئلا" پیش از حضور در سازمان ملل

کدخبر: 2061874

دبیرکل کمیته اجرایی "ساف" از جامعه جهانی دعوت کرد رژیم صهیونیستی را در راستای توقف شهرک‌سازی‌ها تحت فشار قرار دهند. وی همچنین از سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به "ونزوئلا" پیش از سخنرانی در مقر سازمان ملل خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "صائب عریقات"، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از جامعه جهانی خواست به شکلی جدی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بخواهند سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده خود برای شهرک‌سازی‌ها علیه مردم فلسطین را متوقف کند.

عریقات اظهارات اخیر نتانیاهو را مبنی بر اینکه تلاش حامیان توقف شهرک‌سازی‌ها و بیرون راندن شهرک‌نشین‌ها "پاکسازی نژادی یهودیان" است، "زشت، زننده و غیر اخلاقی" دانست که با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و روابط بین‌المللی، درصدد از بین بردن تمامی طرح‌های عادلانه، منشورها و نهادهای سازمان ملل است.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف افزود: نتانیاهو با این سخنان چهره واقعی خود و کابینه‌اش را نمایان کرد و نشان داد همانگونه که ما پیش از این بارها گفته بودیم کابینه‌اش دولتی متشکل از شهرک‌نشین‌ها، برای آنها و دست آنها است.

وی افزود: در حالی که کل جهان می‌داند آنچه روند صلح را متوقف و راه‌حل تشکیل دو کشور را از بین برد، سیاست‌ها و برنامه‌های این دولت است و این حقیقتی آشکار است، جهان باید اکنون پرسش از این کابینه و محاکمه آن را آغاز کند چرا که دیگر این حرف‌ها و محکومیت‌ها کافی نیست و نیاز است محاکمه واقعی به شکلی فوری آغاز شود و البته محاکمه واقعی با حکم شورای امنیت درباره شهرک‌سازی‌ها و اجرای توافقنامه‌های چهارگانه ژنو آغاز می‌شود و دادگاه کیفری بین‌المللی باید تحقیقات قضایی را در مورد تمامی اقدامات اسرائیل علیه مردم فلسطین چه شهرک‌سازی‌ها، چه یهودی‌سازی قدس، مساله اسرا و یا جنگ علیه غزه آغاز کند.

عریقات در ادامه نسبت به اینکه با وجود تمامی جنایات اسرائیل، کشورها به روابط خود با اسرائیل همچنان ادامه می‌دهند، ابراز تعجب کرد و گفت: گویا اصلا اتفاقی رخ نداده است اما در واقع اقدامات اسرائیل امنیت، ثبات و صلح را در منطقه نابود می‌کند و این همان خطر واقعی است.

این چهره ساف ضمن ابراز امیدواری نسبت به آغاز هرچه زودتر تحقیقاتی قضائی علیه جرایم اسرائیل تاکید کرد: رهبری فلسطین همه تلاش خود را برای آغاز تحقیقاتی قضایی در دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی اسرائیل انجام می‌دهد و تمامی اسناد و پرونده‌های ویژه این دادگاه را جمع‌آوری کرده است.

وی تاکید کرد رهبری فلسطین در سازمان آزادی بخش مرکز تصمیم‌گیری در این موارد است و رسیدگی به تمامی پرونده‌ها را در دستور کار نشست‌های کمیته اجرایی قرار داده است و هیچ پرونده کوچک یا بزرگی نیست که در این جدول قرار نگرفته باشد.

عریقات با تاکید بر اینکه تمامی نهادها در سازمان آزادی‌بخش پذیرفته هستند، اظهار داشت:‌ همچنین تمامی اعضا در جریان این پرونده‌ها قرار می‌گیرند تا اگر نقطه نظری دارند مطرح کنند، سپس در نشستی همه به جمع‌بندی در مورد تمامی پرونده‌ها می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی با سفر به ونزوئلا در نشست سران جنبش عدم تعهد شرکت کرده و سپس از آنجا برای ایراد سخنرانی بسیار با اهمیت به سازمان ملل می‌رود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: