۱۲ نکته از هفته پنجم لیگ برتر

سرخابی‌ها با تساوی به دربی رسیدند/ استقلال همچنان در حسرت پیروزی

کدخبر: 2061886

هفته پنجم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که دو تیم استقلال و پرسپولیس با تساوی به دربی بزرگ تهران رسیدند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، هفته پنجم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که دو تیم استقلال و پرسپولیس با تساوی به دربی بزرگ تهران رسیدند. در حساس‌ترین بازی هفته پرسپولیس در یک بازی جنجالی برابر تراکتورسازی به نتیجه بدون گل رسید و با صدرنشینی به مصاف استقلال خواهد رفت. در دیگر بازی هم استقلال با تساوی یک-یک برابر ماشین‌سازی و بدون تجربه پیروزی در لیگ شانزدهم باید روز جمعه به مصاف پرسپولیس برود.

در بازی‌های این هفته سیاه جامگان با نتیجه یک بر صفر گسترش فولاد را شکست داد، نفت تهران با نتیجه 2 بر یک از سد صنعت نفت آبادان گذشت، صبا با نتیجه یک-یک برابر ذوب‌آهن مساوی کرد، پدیده موفق شد استقلال خوزستان را با نتیجه بدون گل متوقف کند، فولاد خوزستان در پرگل ترین بازی هفته با سایپا به نتیجه 2- 2 رسید و سپاهان هم در خانه برابر پیکان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک-یک نرسید.

1-در روز دوم هفته پنجم لیگ برتر 5 بازی برگزار شد که هر 5 بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید که این موضوع یک رکورد در فوتبال ایران محسوب می‌شود. همیشه تساوی را نتیجه کسل کننده برای هواداران می‌دانند اما حداقل دو بازی از این 5 بازی در شرایطی با نتیجه تساوی همراه بود که هواداران بازی جذاب، پرحمله، پرموقعیت و تماشاگرپسندی را دیدند. 10 دقیقه ابتدایی بازی پرسپولیس و تراکتور و 30 دقیقه پایانی بازی فولاد ـ سایپا از جمله دقایق این 5 تساوی بودند که چیزی کم از یک بازی پرگل نداشتند. البته در آخرین بازی هفته هم استقلال برابر ماشین سازی به نتیجه تساوی رسید تا تعداد تساوی‌های این هفته به عدد 6 برسد.

2- قرمزپوشان دیدار با تراکتورسازی را بدون محروم به پایان بردند. فرشاد احمدزاده تنها بازیکن دو اخطاره پرسپولیس بود که در دیدار برابر تراکتورسازی کارت زردی دریافت نکرد تا پرسپولیس برای بازی با استقلال در هفته ششم لیگ برتر بازیکن سه اخطاره‌ای نداشته باشد.

3- تیم فوتبال پرسپولییس برای دومین بار در 41 دیداری که برانکو مربی آنها بوده است گل نزدند. در این مدت تنها در بازی برابر نفت تهران در لیگ پارسال وبازی برابر تراکتورسازی در لیگ امسال شاگردان برانکو گل نزدند اما بین این 2 بازی تفاوت‌های آشکار وجود دارد. در بازی برابر نفت ،پرسپولیس 2-0 باخت و با این باخت قهرمانی را در مسابقات فوتبال لیگ پارسال از دست داد اما با تساوی بدون گل بازی اخیر پرسپولیس حضور خود را در صدر جدول رده بندی مسابقات لیگ تثبیت کرد.

4- قبل از حضور برانکو در پرسپولیس،5 بازی آخر پرسپولیس وتراکتورسازی در تبریز با برد تیم تراکتورسازی به پایان رسیده بود. در بازی بین 2 تیم پرسپولیس وتراکتورسازی در 2 سال اخیر، پرسپولیس یک بار برده ویک بار مساوی کرده است.

5-هفدهمین بازی پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ برتر به تساوی بدون گل منجر شد. پرسپولیس در حالی با تراکتورسازی بدون گل شد که در تمام بازی‌های تاریخ لیگ برتر مسابقات فوتبال 2 تیم گل داشته است. البته هرچند این بازی گلی در پی نداشت اما دو تیم بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند.

6 - قلعه‌نویی که روزگاری بهترین نتایج ممکن را برابر پرسپولیس داشت برای هشتمین بار برابر پرسپولیس از برد دور بود. قلعه نویی از سال 91 به این سوی در 6 بازی در قامت سرمربیگری استقلال 4 مساوی و2 باخت برابر پرسپولیس داشته و به عنوان سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی هم 2 بار با پرسپولیس به تساوی رسیده است.

7-سپاهان با کسب نتیجه تساوی یک-یک برابر پیکان بعد از 5 بازی به اولین تساوی فصل خود رسید. این در 4 بازی قبلی خود 2 پیروزی بدست آورده بود و در 2 بازی هم شکست خورده بود. با توجه به تساوی دو تیم مدعی تراکتورسازی و پرسپولیس در تبریز، سپاهان می‌توانست با کسب یک پیروزی با 9 امتیاز همسایه تراکتورسازی شود و در رتبه سوم جدول قرار بگیرد. با این تساوی سپاهان از 5 بازی 7 امتیاز را کسب کرده فعلا در رتبه 6 جدول قرار گرفته است. رتبه‌ای که با پایان یافتن بازی‌ها می‌تواند چند رتبه هم کاهش پیدا کند.

8-ساسان انصاری در هفته پنجم لیگ برای بار نخست فرصت حضور در ترکیب فولاد خوزستان را پیدا کرد و در دقایقی که در زمین بود موفق شد برای تیمش گلزنی کند. در روزی که مهدی طارمی فرصت‌های فوق‌العاده گلزنی را از دست داد، شاید حالا پرسپولیسی‌ها حسرت از دست دادن ساسان انصاری را بخورند.

9- صمد مرفاوی بی‌تردید رکوردار پیروز نشدن در فوتبال ایران است. او در نیم فصل حضورش در پیکان در لیگ چهاردهم تا حالا که 5 بازی روی نیمکت صبا نشسته است، هرگز موفق به پیروزی نشده است و این می‌تواند یک رکورد منفی برای او محسوب بشود.

10- استقلال با تساوی برابر ماشین‌سازی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته پنجم موفق نشده بردی بدست بیاورد و به نظر می رسد علیرضا منصوریان یک تنه دارد تمام رکوردهای بد این تیم را به نام خود ثبت می‌کند.

11 - استقلال با تساوی برابر ماشین‌سازی پیش از دربی در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار گرفت. پرسپولیس هم اکنون در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است و در تاریخ بازی های دربی هیچ وقت این دو تیم پرطرفدار اینقدر از نظر موقعیت در جدول با هم اختلاف نداشته‌اند.

12 - مهدی رحمتی که در لیگ دوازدهم با ثبت 21 کلین شیت در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رکورد جاودانه‌ای از خود به جای گذاشته بود، در 4 بازی که در این فصل در ترکیب استقلال قرار گرفته است 6 گل دریافت کرده است که این آمار منفی برای او محسوب می‌شود.

ارسال نظر: