رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

پردیس تئاتر تهران انحصار طلبی در هنر نمایش را می شکند

کدخبر: 2062054

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پردیس تئاتر تهران رانت خواری و سوء استفاده در حوزه تئاتر را از بین می برد، گفت: پردیس تئاتر تهران انحصار طلبی در هنر نمایش را می شکند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، نصرالله پژمان فر با اشاره به نقش و تاثیر هنر در تحولات زندگی بشر، گفت: کسی نمی‌تواند نقش هنر را در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و به ویژه دیپلماسی فرهنگی، علم، دین و همه مسایل اجتماعی نادیده بگیرد، چرا که همواره هنر در همه عرصه‌ها از جمله تئاتر، سینما، شعر و هنرهای تجسمی و آیین‌های سنتی نقش مهمی در تحولات زندگی بشر دارد.

وی با بیان اینکه هنر چیزی است که به ‌وسیله آن می توان سطح اخلاق در جامعه را ارتقاء دهیم، تصریح کرد:هنر نمایش بر احساسات مخاطبان تاثیر گذاشته و منجر به تزکیه و پالایش روحی می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنر تئاتر در کنار تفریح و سرگرمی می تواند منجر به افزایش شناخت و معرفت مخاطبان شود، افزود:بنابراین کمک به تقویت و هدفمند کردن هنر تئاتر از سوی شهرداری تهران امر قابل تقدیر و پسندیده ای است.

وی با بیان اینکه تئاتر فقط متعلق به شهروندان شمال شهر تهران نیست، افزود: گسترش سالنهای تئاتر در نقاط مختلف شهر از جمله جنوب شهر اقدام ارزشمند و در راستای تحقق عدالت اجتماعی مدیریت شهری تهران است.

پژمانفر با اشاره به اینکه سوء استفاده و رانت در حوزه هنر نمایش و تئاتر را باید از بین برود، افزود:متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل کمبود سالنهای نمایش و تئاتر، تنها تعداد خاصی از افراد قادر به استفاده از سالنهای نمایش مانند سالن تئاتر شهر بودند، بنابراین راه اندازی پردیس تئاتر تهران می تواند فرصتهای خوبی را در اختیار جوانان برای اجرای هنرهای نمایشی فراهم کند.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است.

عملیات احداث مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

گفتگو از فاطمه اصلان زاده

ارسال نظر: