"خالد مشعل":

دستان پشت‌پرده، سد راه آشتی ملی شده است

کدخبر: 2062073

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که دستان پشت‌پرده و دخالت‌های خارجی دلیل اصلی به هم خوردن فضای آشتی ملی و عدم تحقق آن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن اشاره به این موضوع که دخالت‌های خارجی و دستان پشت‌پرده مانع آشتی ملی فلسطین شده، افزود که اگر فلسطینیان تنها به حال خود گذاشته شوند، با عزم و اراده ملی خود می توانند مشکلات و بحران های پیش روی خود را حل و فصل کنند.

مشعل در گفتگو با روزنامه «الوطن» قطر تصریح کرد که ملت فلسطین ثابت کرده که قادر است به خوبی روابط داخلی خود را سر و سامان دهد و با اختلافات کنار بیاید و از این اختلافات به بهترین شیوه برای مقابله با دشمن غاصب صهیونیستی استفاده کند و در پرتو ابهامات و شرایط موجود داخلی، منطقه ای و بین‌المللی، شاهد دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین هستیم اما عزم و اراده ملت فلسطین در نهایت بر این دودستگی چیره خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی اشاره کرد که فلسطینیان نیز تا حدی در این زمینه مقصر هستند زیرا در تحقق 3 اولویت اصلی که تعلل به خرج داده اند که این 3 اولویت عبارتند از: پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی، تحقق آشتی ملی و دمیدن روحی تازه در نهادهای داخلی فلسطین. وی همچنین گفت که علاوه بر این، فلسطینیان نیازمند توافق بر سر یک موضع و رویکرد و برنامه ای ملی برای اداره نبرد با دشمن صهیونیستی هستند.

ارسال نظر: