جشنواره انگور در ارومیه افتتاح شد

کدخبر: 2062220

چهارمین جشنواره انگور به همت شهرداری ارومیه و با هدف حمایت از کشاورزی استان و احیای دریاچه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، چهارمین جشنواره انگور با هدف حمایت کشاورزی، باغداری و ثبت ملی این شهرستان به عنوان شهر انگور عصر سه شنبه 23 شهریور در دهکده ساحلی "چی چست" در جوار دریاچه ارومیه با حضور مسئولان ملی و استانی افتتاح شد.

محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه در این مراسم با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره ها افزایش نشاط شهروندان است، گفت: هدف پنهانی ما حمایت از باغداران انگور و سیب استان است تا 286 هزار تن انگور تولیدی استان را به سمت صادرات سوق دهیم.

وی افزود: سوق دهی و آموزش کشاورزان به سمت رونق بسته بندی از دیگر برنامه های ترویجی برای رونق محصولات باغی ارومیه است.

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی در استان

شهردار ارومیه تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تکیه به توان داخلی دانست و ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی از این دست به ارتباط بین نسلی و صیانت از توان داخلی کمک خواهد کرد تا با رونق صنایع دستی و هنرهای بومی و عرضه آن در معرض و دسترس گردشگران رونق اقتصادی را نیز شاهد باشیم.

ارومیه در 6 سال گذشته رونق یافته

در ادامه حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه که در این جشنواره حضور داشت اظهار کرد: من شش سال قبل دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در ارومیه را افتتاح کردم و امروز شاهد تحولات و رونق و رشد بسیاری هستم و اگر بخواهم نقشه جغرافیایی ایران را به گربه ای تشبیه کنم سر آن آذربایجان و قلب آن تهران است.

وی خاطر نشان کرد: او در زبان سامری به معنی شهر است و این شهر به مفهوم شهر آب است و از خداوند می خواهیم که آب و رونق رو مجدد به این شهر برگرداند.

معاون وزیر امور خارجه به موقعیت مهم ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: در میان اقوام کشورمان موقعیت این شهر مهم است و اقوام مختلف در همجواری هم با موفقیت زیست دارند.

انگور در دین و ادبیات سابقه دارد

قشقاوی انگور را میوه ای بهشتی معرفی کرد و ادامه داد: در همه ادیان انگور میوه بهشتی است و در ادبیات کهن کشورمان هم انگور نماد عرفان و عشق است و به کرات تعابیر بسیاری از این نعمت الهی -انگور- آمده است.

ضرورت حمایت بانک از باغداران انگور

وی همچنین بیان کرد: رشد صنعت انگور و صنایع وابسته به آن برای استان ارومیه و در سطح ملی مهم است و تمام دستگاه ها از جمله نظام بانکی و قضایی به حمایت از باغدار انگور اهتمام داشته باشند و حمایت واقعی داشته باشند.

حمایت از کشاورز در گرو رونق بخش خصوصی

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر کشاورز حاکم باشد بی شک رونق اتفاق می افتد در حالیکه حمایت حقیقی از کشاورز در گرو رونق کار در بخش خصوصی است با وجود اینکه اسناد متعددی برای همکاری های مشارکت با کشورها امضاء می کنیم باید در عمل هم شرایط تسهیل فعالیت های اقتصادی را فراهم کنیم.

ویزای فرودگاهی ارومیه راه اندازی می‌شود

قشقاوی خاطر نشان کرد: ما در وزارت خارجه شرایطی را فراهم کردیم تا تمام دنیا بتوانند با حضور در فرودگاه بین المللی ارومیه طرف همکاری های اقتصادی و فرهنگی این استان باشند.

ارسال نظر: