لهستان خواستار اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا شد

کدخبر: 2062336

مقامات بلند پایه لهستان خواستار اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا و کاهش نقش سازمان‌های اروپایی در تصمیم‌گیری‌‌ها و جایگاه قدرتمندتر پارلمان‌های ملی در این اتحادیه شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: " بتا سزایدلو"، نخست وزیر لهستان خواستار اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا شد.

وی با اشاره به نشست روز جمعه سران اتحادیه اروپا در براتیسلاو گفت: این نشست غیر رسمی باید چیزی بیش از یک عکس خانوادگی سران کشورهای اروپایی باشد.

بسیاری از مقامات بلند پایه لهستان خواستار اصلاحات اساسی اتحادیه اروپا هستند.

"ویتولد واشچیکوفسکی"، وزیر خارجه لهستان نیز در این باره اظهار داشته است که ما می خواهیم از بحث ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای این منظور استفاده شود که اتحادیه اروپا اصلاح شود. خروج انگلیس تنها به دلیل هوس انگلیسی ها به این مسئله به دست نیامده است. اتحادیه اروپا گناه سختی را در این تصمیم انگلیسی ها بر دوش دارد.

وی همچنین تصریح کرد که در صورت ضرورت لهستان لحظه ای برای اصلاح معاهده لیسبون اروپایی تردید نمی کند.

نخست وزیر لهستان هم قدم را فراتر گذاشته و تاکید کرد که تغییر معاهده لیسبون امری اجتناب ناپذیر است.

"واشچیکوفسکی" همچنین تصریح کرد که ما باید روابط در اتحادیه اروپا را اصلاح کنیم. ما باید جایگاه کمیسیون اروپایی را دوباره بازنویسی کنیم و همچنین است درباره شورای اروپایی، کشورهای عضو و پارلمان اتحادیه اروپا. مناسبات این سازمان های اروپایی باید تغییر یابد و همچنین است درباره تمام مکانیسم تصمیم گیری در این اتحادیه.

نخست وزیر لهستان هم اعلام کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا باید کم تر از سابق حرف بزند و کشورهای ملی بیشتر حرف بزنند. پارلمان های ملی باید یک موضع قدرتمند تری را دریافت کنند.

دولت لهستان خود را مستقیما در معرض آسیب های حاصل از سیاست های به زعم این کشور نادرست کمیسیون اتحادیه اروپا می بیند.

ارسال نظر: