آیت‌الله تسخیری:

علما و مردم ایران عاشق حج هستند/ ادعای رسانه‌های سعودی در این خصوص بسیار سخیف است

کدخبر: 2062338

رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در واکنش به ادعای اخیر برخی رسانه‌های سعودی با بیان اینکه علما و مردم ایران عاشق حج هستند، اظهار داشت: هر فرد تحصیل کرده‌ای می‌داند که اظهارات نسبت داده شده به رهبر انقلاب با واقعیت مطابقت ندارد چرا که رهبری ایران به مساله حج اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله تسخیری در گفتگویی در واکنش به ادعای اخیر برخی رسانه‌های سعودی اظهار داشت: مردم و مقام های ایران بیشترین اهمیت را برای مساله حج قائل هستند و ادعای رسانه های سعودی در این خصوص بسیار سخیف است.

وی افزود: رسانه های سعودی ورسانه های استکبار جهانی از هر وسیله ای برای تحقق اهداف پست خود بهره برداری می کنند اما این روش ارتجاعی مانند دیگر سیاست های غلط وتوطئه های بی ارزش آنها٬ شکست خواهد خورد.

برخی رسانه های مواجب بگیری که دلارهای نفتی عربستان را به جیب می زنند، در روزهای اخیر با انتشار خبری مدعی شدند آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با هدف ایجاد شکاف وتفرقه در جهان اسلام، فتوا داده اند که برای ادای مناسک حج به جای مکه می توان به کربلا رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر فرد تحصیل کرده ای می داند که این اظهارات نسبت داده شده به رهبر انقلاب اسلامی ادعایی است که با واقعیت مطابقت ندارد چرا که رهبری ایران دارای جایگاه والای علمی هستند وبه مساله حج اهمیت بسیار زیادی می دهند.

وی تاکید کرد که مقام معظم رهبری می خواهند که حج ، در زندگی امت اسلامی وتقویت روحیه وحدت وبرادری نقش اساسی ایفا کند.

آیت‌الله تسخیری افزود: رهبر انقلاب، همه مسئولان وملت ایران از این ادعا تبری می جویند و همگان می دانند که این ادعا٬ سیاست وهابی های مرتجع برای تحقق اهداف ارتجاعی خود در این زمینه است.

در همین راستا وی تاکید کرد که هر مومن ومسلمانی که به این مساله اسلامی اهمیت می دهد٬ باید برای توضیح بطلان این ادعا وروشنگری در زمینه اهمیت حج در نزد حکومت وملت ایران اقدام کند.

رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ما معتقدیم اقدام عربستان در محروم کردن ایرانی ها از ادای فریضه حج امسال٬ جنایت است وچنین دروغ ها و ادعاهایی نمی تواند خورشید حقیقت را بپوشاند زیرا علما و مردم ایران عاشق حج هستند وگاهی تمام عمر خود در آرزوی ادای این فریضه سپری می کنند . آنها عاشق حج، مکه مکرمه ومدینه منوره هستند واین دروغ ها نمی تواند حقیقت را بپوشاند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: