پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو

صادق‌زاده صاحب مدال برنز وزنه‌برداری شد

کدخبر: 2062355

نماینده دسته ۱۰۷ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال برنز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی « نسیم آنلاین » از ریو، در ادامه مسابقات هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو و در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری، علی صادق‌زاده در دسته 107 کیلوگرم با 9 وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه 226 کیلوگرمی به مدال برنز دست یافت.

صادق‌زاده در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه 226 کیلوگرمی شد، اما در حرکت دوم در حالی که وزنه 234 کیلوگرمی را لیفت کرده بود، اما با دو چراغ قرمز و یک سفید داوران این حرکت مورد قبول قرار نگرفت تا کار او برای کسب مدال طلا یا نقره سخت شود.

صادق‌زاده برای سومین و آخرین حرکتش بار دیگر وزنه 234 کیلوگرمی را انتخاب کرد و در حالی که این بار هم موفق به مهار این وزنه شده بود داوران با 2 چراغ قرمز از او قبول نکردند تا با کسب مدال برنز به کارش پایان دهد.

مدال صادق‌زاده دوازدهمین مدال کاروان ورزشی شهدای منا در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو بود.

پاولوس مامالوس از یونان در این دسته با 238 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد پارالمپیک مدال طلا را بر گردن آویخت. احمد محمد از مصر هم با 233 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد.

وزنه‌برداری کشورمان با شش وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده است که پیش از این حمزه محمدی در 65 کیلو چهارم شده بود و مجید فرزین در دسته 80 کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود. سید حامد صلحی‌پور نیز در دسته 88 کیلوگرم اوت کرده بود. سامان رضی هم روز گذشته در دسته 88 کیلوگرم چهارم شد.

از ساعت 16 عصر امروز به وقت محلی و در آخرین دسته مسابقات سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان در دسته فوق سنگین به مصاف حریفانش می‌رود.

ارسال نظر: