افزایش ۴۰ درصدی ساخت و ساز صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی

کدخبر: 2062429

یک گروه حقوق بشر می‌گوید شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در شش ماهۀ نخست سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این گروه حقوق بشری موسوم به «صلح اکنون» (Peace Now) روز چهارشنبه (24 شهریور) اعلام کرد اسرائیل در نیمۀ اول سال 2016 ساخت هزار و 195 واحد مسکونی را آغاز کرد که در مقایسه با 6 ماهۀ دوم سال 2015، 40 درصد افزایش یافته است.

پرس تی وی نوشت: این گروه با اشاره به آمار منتشر‌شده توسط «ادارۀ آمار مرکزی اسرائیل» خاطرنشان کرد تل‌آویو از ابتدای سال جاری میلادی مجوز ساخت 2 هزار و 623 واحد مسکونی دیگر در کرانۀ باختری را صادر کرده است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرکی که از سال 1967 میلادی همزمان با اشغال اراضی فلسطینی کرانۀ باختری تاکنون ساخته شدند، زندگی می‌کنند.

طبق قوانین بین‌المللی تمامی شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی هستند. تل‌آویو به تمامی درخواست‌ها برای توقف گسترش شهرک‌سازی‌های خود در اراضی اشغالی فلسطین بی‌توجهی و از آنها سرپیچی کرده است.

در گزارش اخیر کمیتۀ چهار جانبۀ بین‌المللی صلح خاورمیانه (کوارتت) از رژیم اسرائیل خواسته شد تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در اراضی اشغالی فلسطینی متوقف کند.

این گزارش می‌افزاید گسترش شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل، تخریب منازل فلسطینیان و تصرف زمین‌های آنان همچنان دستیابی به هرگونه راهی را برای حل درگیری‎ها میان فلسطینیان و رژیم تل‌‍آویو ناممکن ساخته است.

کمیتۀ چهار جانبۀ صلح خاورمیانه متشکل از امریکا، روسیه، اتحادیۀ اروپا و سازمان ملل است.

ارسال نظر: