آمادگی دولت آمریکا برای لغو تحریم‌های "میانمار"

کدخبر: 2062501

رهبر دوفاکتو میانمار در سفر خود به آمریکا در دیدار با "باراک اوباما" خواستار برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "آنگ سان سوچی"، رهبر دوفاکتوی میانمار در اولین سفر خود به کاخ سفید پس از به قدرت رسیدن در این کشور در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این کشور شد.

وی ادامه داد: ما براین باوریم که اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه تحریم‌هایی از نظر اقتصادی به ما آسیب وارد می‌کند لغو شود.

اوباما نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه میانمار اعلام کرد: اتفاق درست این است که این ضمانت داده شود مردم برمه جوایز بر سر کار آمدن دولت جدید در این کشور را دریافت کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه میانمار این امکان را به آمریکا، تاجران و موسسات مالی ما بدهد که در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و بتوانند با شریکمان در این منطقه که امیدواریم هرچه سریعتر به سمت دموکراسی حرکت کند، همکاری کنند.

همچنین سوچی در ادامه سفر خود با برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

سوچی که سمت رسمی‌اش مشاور دولت میانمار است، اکنون در تلاش است تا به مردم کشورش تاثیرات دموکراسی بر اقتصاد را نشان دهد در حالی که همزمان تلاش می‌کند به ژنرال‌های این کشور برای انجام اصلاحات فشار بیشتری وارد کند.

در همین حال مشاور امنیت ملی اوباما درباره تحریم‌ها علیه میانمار گفته است، دولت در حال بررسی کاهش یا لغو این تحریم‌هاست.

همزمان برخی تحلیلگران می‌گویند، واشنگتن ممکن است به منظور مقابله با نفوذ رو به رشد چین در کشورهای جنوب شرق آسیا اقدام به کاهش یا رفع تحریم‌های میانمار کند. واشنگتن پیش از این نیز تحریم‌های متعددی را علیه این کشور لغو کرده بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: