نماینده پارلمان عراق:

توافقنامه‌ امنیتی دولت آمریکا با عراق کاملا "صوری" است

کدخبر: 2062503

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق توافقنامه امنیتی منعقده بین آمریکا و عراق را توافقنامه‌ای صوری و بی‌محتوا خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "ماجد الغراوی"، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «این» عراق، تصریح کرد: برکسی پوشیده نیست، توافقنامه امنیتی امضا شده بین عراق و آمریکا به توافقنامه‌ای صوری تبدیل شده و عدم پایبندی طرف مقابل به بسیاری از مفاد و بندهای آن دور از انتظار نیست.

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: پیشتر در برابر دیدگان نظامیان آمریکایی مستقر در عراق شاهد سقوط 4 استان کشور و تصرف آن به دست داعش بودیم، درحالی که آمریکا دارای ابزارهایی در منطقه بود که به واسطه آنها می‌توانست، عراق را تجهیز کند یا مانع پیشروی و گسترش نفوذ داعش در این استان‌ها شود.

الغراوی تاکید کرد: اما با تاسف بسیار این آمریکا بود که موجب فروپاشی و سقوط این استان‌ها بود و امروز پس از آنکه شاهد موفقیت نیروهای امنیتی عراق از نیروهای مبارزه با تروریسم گرفته تا ارتش و نیروهای الحشد الشعبی و عشایر در مبارزه با داعش بود، تصمیم گرفته با قدرت در عملیات آزادسازی موصل مشارکت داشته باشد.

به گفته وی هدف آمریکا از مشارکت در این عملیات تحریف افکار عمومی و نشان دادن خود به عنوان یکی از طرف‌های شرکت کننده در آزادسازی موصل و مبارزه با تروریسم و گروه داعش است، درحالی که حقایق چیز دیگری درباره مقاصد آمریکا از مبارزه با داعش می‌گوید.

نماینده پارلمان عراق توضیح داد: آمریکا به دنبال تامین منافع و تحقق راهبردهای جدید خویش در منطقه در مرحله آینده است که در تقسیم و تجزیه عراق خلاصه می‌شود.

ارسال نظر: