در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ریاست ایران مطرح شد

مداخله در امور داخلی کشورها، اشغال و افراط گرایی صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند

کدخبر: 2062587

نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جزیره مارگاریتا شب گذشته برگزار شد.

در حال حاضر ایران ریاست این جنبش را برعهده دارد که قرار بود سال گذشته آن را به رئیس بعدی یعنی ونزوئلا منتقل کند که به دلیل تحولات داخلی ونزوئلا ریاست ایران ادامه یافت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان اولین سخنران در این اجلاس ضمن تبریک به دولت و ملت ونزوئلا به مناسبت ریاست جدید این سازمان از میزبانی گرم و خوب آن کشور تشکر کرد .

وی اظهار داشت: اجلاس منظم عدم تعهد فرصت خوبی را برای اعضا در راستای بحث و بررسی چالش های فراروی به ویژه در این مقطع حساس فراهم می کند. بر همین اساس عنوان خوب و مناسبی برای این نشست تحت عنوان «صلح، حاکمیت و همبستگی برای توسعه» انتخاب شده است؛ موضوعی که جنبش برای تأمین آن از ابتدای تشکیل از دهه ١٩٥٠ شکل گرفته است .

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: امروز مداخله در امور داخلی کشورها، اشغال و افراط گرایی تهدیدات بی سابقه ای را نه تنها متوجه صلح، امنیت و توسعه جهانی کرده بلکه متاسفانه همبستگی اعضای عدم تعهد را نیز در معرض تهدید قرار داده است .

ظریف عنوان کرد: در این شرایط دشوار و چالش برانگیز خویشتن داری و پایبندی کامل به حقوق، مقررات و هنجارهای بین المللی و اصول منشور ملل متحد امری ضروری است .

وی خاطرنشان کرد: افراط گرایی خشونت بار و تروریسم، به همراه پیامدهای ناگوار آن از جمله درگیری های رو به تزاید و بحران های انسانی ناشی از آن در زمره تهدیدات بسیار جدی است که توجه جدی تر ما در عدم تعهد را می طلبد ..

ارسال نظر: