سعید جلیلی در یادواره شهید احمد حاتمی:

تفکیک رفتار آل سعود و آمریکا در خوشبینانه‌ترین حالت نشانه ساده‌اندیشی است

کدخبر: 2062717

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفکیک رفتار آل سعود و آمریکا در خوشبینانه‌ترین حالت نشانه ساده‌اندیشی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید جلیلی در نخستین سالگرد شهید دکتر احمد حاتمی که در حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: حمایت های بی شائبه آمریکا از سعودی یادآور حمایت های قبیلگی دوران جاهلیت است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: حمایت های آمریکا از آل سعود باطن جاهلیت مدرن را رو می کند و امروز آمریکا رئیس قبیله جاهلیت مدرن است.

جلیلی با بیان اینکه ماموریت آمریکا برای آل سعود مقابله با انقلاب اسلامی است، افزود: امریکا می خواهد رفتار آل سعود را بستری برای تفرقه امت اسلامی قرار دهد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه تاکید کرد: آل سعود، کاخ سفید و کاخ باکینگهام را از یک قبیله و شجره می دانیم.

جلیلی افزود: آل سعود نه نماد عرب است نه نماد اهل سنت، بلکه پیاده نظام سیاست‌های آمریکاست.

وی تصریح کرد: برای آل سعود یک مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از کشته شدن صدها حاجی و زائر خانه خدا سخت تر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه رفتار آل سعود قطعه ای از پازل سیاست های آمریکاست، گفت: فضاحت مدعیان لیبرال دموکراسی آن است که یک متحد آن آل سعود و یک متحد دیگر آن رژیم صهیونیستی است.

وی پیوند آل سعود و امریکا را نه یک تاکتیک بلکه سنخیت توصیف کرد و گفت: حرکتهای تروریستی امروز در منطقه بخشی از پازل امریکاست.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: مدعیان روشنفکری موضع خود را نسبت به حمایت های آمریکا از سعودی روشن سازند زیرا یکسال و نیم بمباران مردم یمن و بدترین جنایات ضد بشری در یمن، بحرین و منا همراه با بیشترین حمایت آمریکاست.

جلیلی در ادامه گفت: تفکیک بین رفتار آل سعود و آمریکا در خوش بینانه ترین حالت نشانگر ساده اندیشی و ندیدن واقعیت هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعودی از افراطی گری و تروریسمی حمایت می کند که مولود آمریکاست.

گفتنی است دکتر احمد حاتمی دانشمند برجسته عرصه فضایی کشور بود که سال گذشته در جریان سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به شهادت رسید.

ارسال نظر: