نگرانی هند از رزمایش مشترک روسیه و پاکستان

کدخبر: 2062752

"کاپلوف"، رئیس اداره دوم وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ دلیلی برای نگرانی هند از رزمایش مشترک روسیه و پاکستان وجود ندارد، چرا که این رزمایش‌ها اصلا در اراضی مورد اختلاف دو طرف صورت نگرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کاپلوف جمعه به خبرگزاری "نووستی" گفت: "آنچه هند آن را اقدامات تحریک آمیز خوانده است، در واقع رزمایش های سالانه مشترک بین ارتش روسیه و ارتش پاکستان است. طرف هندی درباره این رزمایش ها ابراز نگرانی کرده چون بیم آن دارد که این رزمایش در خاک پاکستان - که از نظر هندی ها اراضی مورد اختلاف در چارچوب اختلافات مرزی بین دو کشور است - صورت گیرد. وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده است که نشان می دهند این رزمایش ها در مناطق مورد اختلاف صورت نگرفته بلکه منطقه ای که برای این عملیات انتخاب شده است از اراضی مورد اختلاف فاصله دارند. بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی هند وجود ندارد."

العالم گزارش داد: به نوشته روسیا الیوم، پیش از این روزنامه هندی Economic Times نوشته بود اقدام روسیه در انتقال بالگردهایش به پاکستان و رزمایش های نظامی روسیه نگرانی دهلی نو را برانگیخته است و مقامات هندی مراتب نارضایتی خود از این مسأله را به اطلاع مسکو رسانده بودند.

منابع رسانه ای هند ابراز امیدواری کرده بودند که روسیه از اتخاذ هر گونه تصمیمی که به منافع امنیتی هند آسیب بزند، خودداری کند. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مختصات مناطقی را قرار است رزمایش مشترک روسیه و پاکستان در آنجا برگزار شود، به هند اطلاع داده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده بود که نگرانی های کنونی هند، بر کنفراس سران روسیه و هند که قرار است به زودی برگزار شود؛ و نیز کنفرانس سران گروه "بریکس" هیچ تأثیر منفی نخواهد داشت.

گفتنی است رزمایش های تاکتیکی "دوستی - 2016" بین روسیه و پاکستان، در 24 سپتامبر (سوم مهر) در دانشکده نظامی پاکستانی "راتو" و مرکز آماده سازی نیروهای ویژه در شهرک پاکستانی "چیرات" آغاز شده و تا 7 اکتبر (16 مهر) ادامه خواهد داشت.

این رزمایش در چارچوب توسعه همکاری بین نیروهای مسلح روسیه و پاکستان برگزار می شود.

ارسال نظر: