ابراز نگرانی "باراک اوباما" از وضعیت امدادرسانی در سوریه

کدخبر: 2062878

باراک اوباما نسبت به آنچه که آن را ادامه مانع‌تراشی نظام سوریه در مسیر ورود کمک‌های انسانی به "حلب" به رغم کاهش خشونت‌ها خوانده،‌ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سایت شبکه المیادین نوشت: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نشستی با مشاوران امنیت ملی خود در روز جمعه تصریح کرد، آمریکا تا زمانی که شاهد هفت روز پی در پی کاهش خشونت و ادامه ورود کمک‌های بشردوستانه نباشد، هرگز گام‌های بعدی را با روسیه برنخواهد داشت.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، در مقدمه چینی‌هایی که اخیرا با روسیه به آن دست یافتیم بازنگری نشده است و کری به لاوروف گفت که قبل از ورود کمک‌ها به مناطقی که مردم نیاز به کمک‌ها دارند اقدام به ایجاد مرکز هماهنگی نظامی نمی‌کند.

ارنست افزود:‌ مقدمات مورد توافق مشخص است نوع همکاری نظامی که با روس‌ها به دنبال آن هستیم با چالش روبه‌رواست و تا زمانی که نظام سوریه متعهد به کاهش خشونت‌ها و ارسال کمک‌ها به مناطقی که مردم شدیدا نیازمند کمک هستند، نباشد گام‌های بعدی را برنمی‌داریم.

او مدعی شد، آمریکا به مسئولیتش در زمینه ملزم کردن گروه‌های مخالف به اجرای توافق آتش‌بس عمل کرده اما نظام سوریه این کار را نکرده است.

کاخ سفید گفت:‌ افزایش بحران امدادرسانی انسانی در حلب اشاره دارد که روسیه هیچ فشاری بر دمشق نیاورده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز همین مواضع را از زبان جان کربی سخنگوی این وزارتخانه مجددا مطرح کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: