در برنامه ارغنون مطرح شد:

شوق تولید اثر در ارتباط با هنرجو ی موسیقی ایجاد می شود

کدخبر: 2062952

مصطفی جلالی پور دربرنامه "ارغنون" از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: همنشینی با هنرجوهای موسیقی در عین تمام زحمات و خستگی های خود، شوق تولید اثر در هنرمند را افزایش داده و سبب ایجاد انگیزه می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، برنامه "ارغنون" با حضور مصطفی جلالی پور (خواننده و فعال موسیقی ایرانی) و با موضوع (بررسی آثار ایشان) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه مصطفی جلالی پور با اشاره به آخرین فعالیت های خویش در حوزه ی موسیقی گفت: امروزه زمان بیشتری را با هنرجوهای موسیقی گذارنده و بیشتر در فضای آموزش هستم و علاوه بر این برخی از آثار گذشته را بر اساس علاقه ی شخصی بازخوانی می کنم.

وی همچنین در ادامه افزود: دیدار و ملاقات با اهالی موسیقی در راستای تولید اثر و مشاوره به کارهای مختلف دل مشغولیِ این روزهای من است.

این خواننده ی ایرانی در خصوص فضای تدریس موسیقی، اظهار داشت: تدریس موسیقی برای هنرمند در درجه ی اول، محدویت زمانی برای تولید اثر هنری ایجاد کرده و علاوه بر این خستگی بسیاری را بر ذهن هنرمند می گذارد.

وی با بیان این که تدریس موسیقی فرصت مطلوب تحقیقاتی را از هنرمند می گیرد، ادامه داد: در برخی از اوقات شوق تدریس و لذت همنشینی با هنرجوهای موسیقی خستگی تدریس را ناچیز کرده و این عمل را برای هنرمند لذت بخش می کند.

مصطفی جلالی پور همچنین در ادامه تاکید کرد: همنشینی با هنرجوهای موسیقی در عین تمام زحمات و خستگی های خود، در اکثر مواقع شوق ادامه دادن و تولید اثر را در هنرمند افزایش داده و سبب ایجاد انگیزه می شود.

وی با اشاره به آخرین کنسرت خود در تالار وحدت تهران، گفت: در مرداد ماه سال جاری به همراه گروه ارنواز و با همکاری نوید دهقان در تالار وحدت کنسرتی را برگزار کردیم که آغازی برای همکاری های بعدی شد، به طوری که در حال حاضر مشغول تمرین کنسرت بعدی و آلبوم موسیقی با این گروه موسیقی هستیم.

این فعال موسیقی ایرانی در خصوص همکاری با گروه موسیقی ارنواز، اذعان داشت: در تلاش هستیم تا در آذر و دی ماه امسال با گروه ارنواز کنسرت هایی را در تهران داشته باشیم.

وی در خصوص آلبوم موسیقی «امان زِ هجر» اظهار داشت: آلبوم موسیقی "امان زِ هجر" درگیر پروسه ی بسیار طولانی اصلاح و انتشار شد، به طوری که این کار برای اولین بار از سال 87 شروع شده و در سال 89 برای اخذ مجوز روانه ی وزارت ارشاد شد.

مصطفی جلالی پور با اشاره به پروسه ی تولید آلبوم موسیقی "امان زِ هجر"، گفت: در سال 87 بیش از 80 درصد آلبوم ضبط و آماده شده بود، اما به دلیل پاره ای از مشکلات شخصی که در آن زمان درگیر آن ها بودم، مرحله ی نهایی این آلبوم به درازا کشید.

وی در خصوص پروسه ی اخذ مجوز آلبوم "امان زِ هجر" خاطر نشان کرد: در سال 89 با ارائه ی این آلبوم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اخذ مجوز، مجبور به ایراد اصلاحیه در شعر و موسیقی این آلبوم شدیم.

خواننده ی آلبوم موسیقی "امان زِ هجر" با اشاره به این که این آلبوم موسیقی، در استودیو پاپ ضبط شده است، اظهار داشت: ضبط تمام قطعات آلبوم در استودیو پاپ به اتمام رسیده بود، اما با حذف یکی از قطعات آلبوم توسط شورای ممیزی، تصمیم به حذف آن قطعه و اضافه کردن قطعه ی دیگری گرفته شد که قطعه ی اضافه شده در استودیو فراز ضبط و در سال 93 آماده ی انتشار شد.

وی در خصوص استقبال مردم و نهادهای دولتی از آلبوم "امان زِ هجر"، گفت: این آلبوم خوشبختانه مورد استقبال سازمان صدا و سیما قرار گرفته و مجوزهای لازم سازمان را اخذ کرد.

مصطفی جلالی پور همچنین در ادامه افزود: آلبومی که فقط مجوز وزارت ارشاد را دارد، حق پخش از صدا و سیما را کسب نکرده و برای پخش از رسانه ی ملی باید از شورای موسیقی سازمان صدا و سیما نیز مجوز پخش بگیرد.

فایل صوتی برنامه "ارغنون" با اجرای وحید طارمی از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر پنچشنبه از ساعت 21 الی 22 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

ارسال نظر: