ولادیمیر پوتین:

آمریکا از تفکیک معارضان میانه رو از تروریست‌ها عاجز است

کدخبر: 2062972

رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که آمریکا نمی‌تواند معارضان میانه‌رو را از گروه‌های تندرو و افراطی در سوریه جدا کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه میگوید که آمریکا نمی‌تواند معارضان میانه رو را از گروههای تندرو و افراطی در سوریه جدا کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه به همه تعهدات خود در سوریه پایبند است، گفت که هدف مشترک مسکو و واشنگتن نابودی تروریستها در سوریه است.

رئیس جمهوری روسیه درباره اینکه واشنگتن نمی‌خواهد جزئیات توافق میان دو طرف را به اعضای شورای امنیت ارائه کند افزود: واشنگتن نمی‌خواهد متن توافق درباره سوریه فاش شود، زیرا بعدا مشخص خواهد شد که چه کسی به تعهداتش پایبند نیست.

شبکه «راشاتودی» در گزارشی نوشت، پوتین گفته است: «ما توافق کرده‌ایم جبهه النصره و گروه‌های مشابه آن از فرقه‌های معارضان به اصطلاح سالم جدا شوند و قرار بر این است که مواضع گروه‌های دوم به ما نشان داده شود. اما آنچه امروز می‌بینیم تفکیک بخش سالم معارضان از گروه‌های تروریستی نیست. ما شاهد سازماندهی مجدد گروه‌های تروریستی هستیم.»

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد، گروه‌های تروریستی که روسیه انتظار داشت از معارضان به اصطلاح میانه‌رو تحت حمایت آمریکا جدا شوند، و البته هدف حملات مشترک آمریکا و روسیه نیز هستند، از آتش‌بس استفاده کرده تا مجددا گروه‌های خود را سازماندهی کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: «ما بیش از اینکه دیدگاه منفی داشته باشیم، نگاهی مثبت داریم و امیدواریم که آمریکا به وعده‌هایی که به ما داده عمل کند».

پوتین همچنین گفته است: «ما به توافق اخیر درباره سوریه کاملا پایبند هستیم. و روسیه اگرچه می‌خواهد متن توافق با آمریکا منتشر شود، اما هرگز این توافقنامه را بدون رضایت طرف آمریکایی علنی نخواهد کرد».

ارسال نظر: