باراک اوباما:

عدم حمایت سیاهپوستان از کلینتون، "توهین" به من است

کدخبر: 2063057

رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در جمع سیاهپوستان آمریکایی تأکید کرد که اگر جمعیت سیاهپوست آمریکا به نفع "هیلاری کلینتون" رأی ندهند، در واقع به میراث وی توهین کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "باراک اوباما" شنبه شب به وقت محلی برای آخرین بار بعنوان رئیس‌‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در جشن انجمن سیاهپوستان کنگره از جامعه سیاهپوست آمریکا خواست تا با آراء خود «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را متوقف کنند و تأکید کرد که اگر رأی‌دهندگان سیاهپوست آمریکا به نفع هیلاری کلینتون رأی‌ ندهند، در واقع به میراث وی توهین کرده‌اند.

شبکه سی ان ان گزارش کرد، اوباما در این سخنرانی گفت: «اگر بشنوم کسی می‌گوید که آراء‌ آنها هیچ اهمیتی ندارد و بگویند که مهم نیست که ما چه کسی را انتخاب می‌کنیم. به تاریخ نگاهی بیاندازید. رأی شما اهمیت دارد. ما باید افراد را پای صندوق‌های رأی داشته باشیم. این توهین شخصی و توهین به میراث من است اگر این جامعه (سیاهپوستان آمریکا) هشیاری خود را رها کنند و در این انتخابات فعال نباشند. می‌خواهید به خوبی مرا همراهی کنید؟ بروید و رأی دهید».

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «احتمالاً شنیدید مخالف هیلاری در این انتخابات (دونالد ترامپ) می‌گوید هیچ‌وقت به اندازه حالا بد نبوده که یک سیاهپوست باشید.منظورم این است که او درس‌های مدنی درباره برده‌داری یا جیم کراو را فراموش کرده است اما ما موزه‌ای داریم که او می‌تواند از آنجا بازدید کند. ما به او این چیزها را می‌آموزیم».

اوباما درباره ترامپ گفت که او «فردی است که با حقوق مدنی و برابری مقابله کرده است و هیچ احترامی برای قشر کارگر قائل نبوده است».

رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص تلاش ترامپ برای به دست آوردن آراء سیاهپوستان آمریکا گفت: «ما به طور قطع چالش‌هایی داریم اما احمق نیستیم».

روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه حمایت جوانان آمریکایی از هیلاری کلینتون به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل کمپین وی در تلاش است با استفاده از ستاره‌های حزب دموکرات‌، نظر جوانان را به سوی هیلاری کلینتون جلب کند.

ارسال نظر: