سنندجی خبر داد

ورود ۴۵۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت/ دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند

کدخبر: 2063132

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به این که از سال ۸۹ تاکنون دولت هیچ اتوبوسی را به شهرداری تهران تحویل نداده است، گفت:این در حالی است که تعداد زیادی از اتوبوس‌های ناوگان نیازمند نوسازی هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پیمان سنندجی در مراسم رونمایی از 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 44 دستگاه اتوبوس برقی که امروز یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی الگو خصوصی‌سازی جدیدی را براساس میزان پیمایش و خدمات تدوین کرده ایم.

سنندجی با اشاره به افتتاح حمل و نقل عمومی، پاک و روان در سطح شهر تهران گفت: هوشمندسازی، زمان‌بندی مناسب، نصب جی پی اس بر روی اتوبوس‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی بخشی از فعالیت‌های ما بوده است.

وی با اشاره به این که علاوه بر این 50 دستگاه اتوبوس تک کابین، 450 دستگاه اتوبوس دیگر وارد سیستم اتوبوسرانی خواهد شد، گفت: این اتوبوس‌ها تا پایان مهرماه وارد سیستم اتوبوسرانی خواهد شد.

سسندجی با اشاره به اتوبوس‌های برقی گفت: 44 دستگاه اتوبوس برقی از میدان خراسان تا 17 شهریور حرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی با اشاره به نوسازی اتوبوس‌ها و کمک‌های دولتی گفـت: 3500 دستگاه اتوبوس بالای 8 سال عمر دارند و نیازمند نوسازی هستند و این در حالی است که دولت از سال 89 تا کنون حتی یک دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل نداده است.

سنندجی با اشاره به نوسازی ناوگان مینی‌بوس نیز گفت: از هفته گذشته نسبت به نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌رانی تهران نیز اقدام شده است، به طوری که تاکنون 107 دستگاه مینی‌بوس ثبت‌نام شده‌اند. به گفته مدیرعامل اتوبوسرانی تا 10 روز آینده همه مینی‌بوس‌ها برای نوسازی ثبت‌نام خواهند شد.

وی در عین حال تاکید کرد که توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی دارد و در این رابطه باید نسبت به هوشمندسازی واحد اتوبوسرانی نیز اقدام شود.

ارسال نظر: