سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

"سامانتا پاور" باید برای درک "شرم" به سوریه سفر کند

کدخبر: 2063255

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه "ماریا زاخارووا" باید از ادعای همکاری آمریکا-داعش شرمسار باشد، گفت که دعوت می‌کنم "سامانتا پاور" برای درک مفهوم شرم، سفری به سوریه داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل را دعوت به دیدار از سوریه «به منظور آموختن مفهوم «شرم» » کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، این اظهارنظر زاخارووا در صفحه فیس‌بوک «سامانتا پاور» که مطلبی را قرار داده بود، نوشته شده بود.

پاور مدعی شد که زاخارووا باید از اظهارات خود مبنی بر اینکه واشنگتن با داعش همکاری کرده است، شرمسار باشد.

زاخارووا در واکنش به این اظهارات پاور نوشت: «سامانتا پاور عزیز، برای اینکه معنی واژه شرم را بفهمی، به شما توصیه می‌کنم که سفری به سوریه داشته باشی و با مردم آنجا ملاقات کنی، نه اینکه با النصره یا معارضان میانه‌رو درباره تحویل کمک‌های انساندوستانه‌ که واشنگتن خیلی درباره آن نگرانی دارد، حرف بزنی، نه اینکه با آنهایی که در غرب زندگی می‌کنند و درباره آینده تؤام با موفقیت این کشور حرف بزنی بلکه با مردم سوریه که در سوریه زندگی می‌کنند، علیرغم این واقعیت دیدار کن که تقریباً برای 6 سال کشورشان با مداخله واشنگتن متحمل تجربه خونینی بوده است.»

نماینده وزارت خارجه روسیه گفت که با مردم سوریه از جمله نماینده معارضان سوریه، با یتیمانی که به روسیه آمده‌اند که تحت درمان قرار گیرند و با خبرنگاران ملاقات داشته است بنابراین پاور هم می‌تواند تجربه این چنینی داشته باشد و به سوریه سفر کند.

وی ادامه داد: «چرا با هم نرویم. همه هزینه‌های این سفر برعهده من باشد. به طور قطع، این یک سفر در دالان‌های سازمان ملل برای غم و غصه نیست. این یک سفر نفس‌گیر است. موافقت کن. نترس. اگر با من باشی آنجا کسی کاری با تو ندارد. اما ممکن است به صورت اتفاقی جوانان اشتباهی در جایی ویژه‌ حمله‌ای هم بکنند. آنجا چیزهایی را به یاد خواهی آورد و همچنین می‌توانی مفهوم شرم را درک کنی».

زاخارووا ادامه داد: «به بیان شما که مدعی هستید آمریکا نمی‌توانسته از آنهایی حمایت کند که سرهای شهروندان آمریکایی را جدا می‌کند، لطفا عکسی که به این مطلب از ویکی‌پدیا الصاق شده را نگاه کن که در آن رونالد ریگان رئیس‌جمهور آمریکا با هیأتی از مجاهدین افغانستان در سال 1983 در کاخ سفید دیدار کرده بود».

در 17 سپتامبر، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش حملات هوایی به واحدهای نیروهای دولت سوریه انجام داده است و 62 نظامی سوری کشته‌ شده‌اند و یکصد نفر دیگر نیز زخمی شدند.

زاخارووا با اشاره به این اطلاعات گفت که اقدامات این چنینی روسیه را وادار به این نتیجه‌گیری میکند که آمریکا و داعش با یکدیگر همکاری دارند که پاور در واکنش به این اظهارات زاخارووا گفت که نماینده وزارت خارجه روسیه باید از چنین احتمالاتی شرمسار باشد.

ارسال نظر: