رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

امتیاز ویژه دولت برای فروش کالاهای خارجی در طرح ۵۰ میلیونی!/ امکان خرید کالای خارجی در طرح ۵۰ میلیونی دولت فراهم شد!/ بانک مرکزی بد عمل کرد

کدخبر: 2063262

درافشار گفت: اگر خوش‌بینی را کنار بگذاریم باید بگوییم که اصلا قصد نداشتند طرح ۵۰ میلیونی به سرانجام برسد، در صورتی که اگر می‌خواستند از تولید حمایت کنند این طرح را درست اجرا می‌کردند.

محمدرضا درافشار، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با طرح جدید کارت‌های اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی بیان داشت: حیف است که بگویم طرح قبلی شکست خورد بلکه بهتر است بگوییم که اجازه ندادند تا طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی پابگیرد و به موفقیت برسد.

وی ادامه داد: در رابطه با کارت اعتباری خرید کالای ایرانی شرایط را نامناسب کرده و جامعه هدف را محدود نمودند، در حقیقت تنها چیزی در حدود 100 هزار کارت چاپ کرده و چیزی در حدود 70 هزار کارت نیز توزیع نمودند، از آن طرف سرویس دهی خوبی هم به خریداران تعلق نگرفت به طوری که نمایندگان و فروشگاه‌هایی که در این طرح شرکت کردند حتی نتوانستند پول خود را دریافت کنند.

درافشار گفت: آن چنان بانک مرکزی در این میان بد اقدام کرد که اگر خوش بینی را کنار بگذاریم باید بگوییم که اصلا قصد نداشتند بگذارند این طرح به سرانجام برسد، در صورتی که اگر تصمیم داشتند تا از تولید حمایت کنند می توانستند این طرح را به درستی اجرا نمایند. الان نیز معتقدم که اگر باز هم دولت قصد دارد به تولیدکننده داخلی کمکی کند چاره ای نیست جز این که طرح قبلی را اجرا نماید.

رییس اتحادیه لوازم خانگی کوچک اظهار داشت: کارت‌های اعتباری که سقف آن تا 50 میلیون تومان نیز هست هم شاید بتواند در تقاضای کل مؤثر باشد اما مشخص نیست که آن هم به اجرا دربیاید. از طرفی امکان خرید کالای خارجی در این طرح زیاد است به هر حال این طرح نمی‌تواند کمکی به صنایع داخلی باشد و در واقع با این طرح حمایتی از تولیدکننده داخلی نخواهد شد.

ارسال نظر: