علمای پاکستان:

سازمان ملل باید به مسئله "کشمیر" و "فلسطین" ورود کند

کدخبر: 2063263

علمای اهل سنت و شیعه پاکستان ضمن تأکید بر ضرورت حل مسئله فلسطین و کشمیر از سازمان ملل خواستند نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علمای اهل سنت و شیعه پاکستان ضمن تأکید بر حل مسئله فلسطین و کشمیر از سازمان ملل متحد خواستند نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

به گزارش جیو، اعضای شورای متحد علمای پاکستان در اجلاسی که امروز در شهر کراچی برگزار شد از سازمان ملل خواستند که برای حل مسئله فلسطین و کشمیر اقدام کند.

به گفته آنان، تا زمانی که این دو مسئله دیرینه جهان اسلام یعنی فلسطین و کشمیر تحت کنترل هند حل نشود در منطقه امنیت برقرار نمی شود.

علمای پاکستان گفتند سازمان ملل باید بی طرفانه و برای حل مسئله کشمیر و آزادی فلسطین نقش خود را ایفا کند و اتحاد مسلمانان برای حل اینگونه مسائل ضروری است.

«مفتی‌ محمد‌ بخاری»، «حافظ‌ سعید‌ عاصم»، «مولانا انتظار الحق‌ تهانوی»، «علامه علی‌ کرار نقوی»، «علامه‌ عبدالخالق‌ فریدی» و «علامه قاضی‌ احمد‌ نورانی» از جمله علمایی هستند که در این اجلاس شرکت کردند.

مجلس متحده عمل پاکستان شامل احزاب جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی، گروه‌های سنی اعم از بریلوی، اھل حدیث و شیعیان در سال 2002 میلادی با ارایه نامزدهای انتخاباتی برای شرکت در انتخابات پارلمانی و با برخورداری از کرسی‌های نمایندگی در مجلس بوجود آمد و در بین مردم از اهمیت خاصی برخوردار بود.

اعضای مجلس متحده عمل در سال 2007 با روی کار آمدن دولت وقت در ایالت خیبرپختونخوای پاکستان و برخی مسایل ایجاد شده از سوی دولت دچار اختلاف درونی شدند اما این مجلس بار دیگر احیا شده و سعی دارد نقش خود را در زمینه حل مشکلات مسلمانان ایفا کند.

ارسال نظر: