کوشکی در همایش "خسارت محض":

پروژه ناتوان‌سازی ایران برای تبدیل به قدرت برتر منطقه در حال اجراست

کدخبر: 2063281

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت:‌ قراردادهای فعلی به گونه‌ای است که همگی مکمل یکدیگرند و در مجموع پروژه ناتوان‌سازی و مهار ایران در تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه‌ای را شکل می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تهران، عصر امروز (یکشنبه 28 شهریور)‌ در همایش خسارت محض با اشاره به قراردادهای کرسنت و IPC اظهار کرد: به تعبیر وزارت فرهنگ 14.5 میلیارد دلار باید خسارت فسخ کرسنت به امارات پرداخت شود.

وی در ادامه به موضوع اداره بندر چابهار اشاره کرد و افزود: مسئولیت اداره بندر چابهار که یک بندر راهبردی است به هندوستان دادند. سؤال بزرگ اینجاست که آیا هیچ‌کس نمی‌توانست بندر چابهار را اداره کند؟ جنس پاسخ دولت به همه این سؤالات این است که شما بیسواد هستید اما ما باز هم سؤال خود را می‌پرسیم.

کوشکی در ادامه از عدم تمایل دولت برای مناظره با منتقدان اظهار نگرانی کرد و قراردادهای بین‌المللی دولت را پروژه‌ای طراحی شده دانست. این قراردادها همگی مکمل همدیگر هستند که یک روز در طرح شفافیت بانکها، یک روز در برجام، IPC و روزی دیگر در FATF مطرح می‌شود. ما باید بدانیم که امروز پروژه ناتوان‌سازی ایران در تبدیل شدن قدرت برتر منطقه در حال تشکیل است آیا همه این اتفاقات تصادفی نیست؟

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنانش به مسائل موشکی و دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: عده‌ای نگرانند که در ادامه امتیاز دادنها به سمت فعالیتهای موشکی بروند. اما امروز می‌گویم آنها از آنجایی که می‌توانستند و ابزار داشتند دست و پای عوامل موشکی ما را بسته‌اند. اگر امروز متوقف نشوند فردا یا باید تحمل کنیم و یا باید خسارتهای کلان بدهیم.

ارسال نظر: