سرمدی در دیدار با معاون وزیر خارجه ارمنستان:

ایران آماده گسترش روابط با ارمنستان است

کدخبر: 2063423

قائم مقام وزیر امور خارجه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های تهران - ایروان در زمینه های انرژی حمل و نقل،ترانزیت و صنعت خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرتضی سرمدی در دیدار با شاوارش کوچاریان معاون وزارت خارجه ارمنستان با تاکید بر روابط خوب دو کشور گفت: ایران در امتداد سیاست اصولی همکاری نزدیک و دوستانه با همسایگان خود، آمادگی کامل دارد تا روابط و همکاری های خود را با ارمنستان در زمینه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، صنعت و تجارت گسترش دهد.

وی برقراری صلح و ثبات در منطقه را برای تمامی کشورهای منطقه مهم و سودمند معرفی و ابراز امیدواری کرد که اختلافات موجود منطقه ای با توسل به گفت وگو و شیوه های دیگر مسالمت آمیز هر چه زودتر حل و فصل شود.

هم چنین در این دیدار شاوارش کوچاریان، ضمن ابراز خرسندی از سیاست های دوستانه ایران از گسترش روابط با ایران در زمینه های مختلف استقبال کرد.

وی گفت: امید است با تعامل و همکاری نزدیک تر بتوانیم روابط دو جانبه را در زمینه های مختلف به سطح مناسبی برسانیم.

معاون وزارت خارجه ارمنستان افزود: سیاست های بلند مدت این کشور با تغییر دولت ها تغییر نیافته است و ارمنستان همچنان به دنبال اجرایی کردن توافق های قبلی و رسیدن به توافق های جدید با ایران برای گسترش هرچه بیش تر همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف است.

ارسال نظر: